Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری  فارس، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از غیر قانونی بودن اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

«هوا چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در توییتی در این زمینه نوشت: «اظهارات "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریمها علیه ایران "غیر قانونی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا از برجام خارج شده است . این کشور حق ندارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند. آمریکاهمانند بسیاری از موارد در گذشته تنها خود را منزوی می‌کند.»

هیات نمایندگی چین مستقر در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» پایتخت اتریش نیز بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران نسبت به ادعای تازه آمریکا در زمینه فعال کردن مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

نمایندگی چین در این سازمان در توییتی در این زمینه  نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان  رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو  مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای  فعال ساختن مکانیسم ماشه  این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»

از سوی دیگر، وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین سازمان ملل تحریم ها برجام درباره بازگشت خارجه آمریکا سازمان ملل علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه استقبال کرد.

 به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز سه شنبه در یک موضع گیری رسانه‌ای از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کرد و این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی تر کردی و آمریکا را منزوی
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند