Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:19:19 GMT

فارغ التحصیلی 2 هزار دانشجو از دانشگاه حضرت معصومه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۲۴۲

فارغ التحصیلی 2 هزار دانشجو از دانشگاه حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم عبدی پور در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه از سال 86 تاسیس شده  است و در حال حاضر دانشجویان در 10 رشته کارشناسی و 8 رشته کارشناسی ارشد دانشجویان مشغول تحصیل هستند و در تلاش هستیم تا در برنامه عملیاتی رشته های تحصیلی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع دیده شده بود اما از سه سال گذشته این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم انسانی شناخته می شود و در رایزنی که داشتیم متذکر شدیم که این دانشگاه نباید تنها به علوم انسانی اختصاص داشته  باشد و باید رشته هایی داشته باشد که به ارتقاء نقش اجتماعی بانوان کمک کند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه اضافه کرد: به دنبال ایجاد رشته هایی  هستیم که توانمندی بانوان را دو چندان کند و به صورت جدی این هدف را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: تعداد دانشجویان این مرکز با دانشجویانی که مهرماه پذیرش شدند به هزار و 600 دانشجو می رسد که اکثر آنان در مقطع روزانه تحصیل می کنند.

عبدی پور بیان کرد: این دانشگاه 42 عضو هیات علمی دارد که در حال جذب شماری دیگر هستیم تا این تعداد به 50 نفر برسد همچنین 80 هیات علمی حق التالیف نیز داریم.

وی به محل استقرار این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در شهرک دانشگاهی مستقر شده و تنها دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه حضرت معصومه در این شهرک مستقر شدند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه ادامه داد: در این دانشگاه سه مجموعه ورزشی وجود دارد که مهمترین آن ورزشگاه چند منظوره است و امکانات ورزشی ویژه ای برای بانوان طراحی شده است.

وی افزود: رشته های حقوق، فقه و قرآن، مدیریت بازرگانی، حسابداری، زبان شناسی و مشاوره در این دانشگاه تدریس می شود و براساس مصوبه هیات امنا 8 رشته کارشناسی و 4 رشته هنرهای کاربردی در دست تاسیس است.

عبدی پور بیان کرد: در تلاش هستیم در مقطع کارشناسی 16 رشته و در مقطع ارشد 14 رشته داشته باشیم و پذیرش دانشجویان از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد .

وی با تاکید براینکه این دانشگاه هنوز برای دانشجویان قمی ناشناخته است، گفت: دانشجویان غیربومی از بومیان بیشتر است و 55 درصد دانشجویان این دانشگاه را غیر بومی تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه اضافه کرد: این دانشگاه از  بدو تاسیس تاکنون2 هزار نفر فارغ التحصیل داشتیم و از نظر اشتغال پذیری60 درصد فارغ التحصیلان  اشتغال یافتند.

وی تاکید کرد: در کشور چند دانشگاه تک جنسیتی داریم که وجود چنین مراکزی بسیار شایسته و مثبت است و یک حق انتخاب برای بانوانی است که علاقمند هستند در فضای تک جنسیتی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه بیان کرد: به دنبال این هستیم که دانشگاه های ما جامعه محور باشد و رویکرد آنها حل مسائل جامعه باشد و نظام آموزشی ما کاربردی شود ومهارت های لازم و تخصصی را در مقام عمل کسب کنند.

 انتهای پیام/78005*40

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه حضرت معصومه عبدی پور دانشجو رئیس دانشگاه حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت