Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:04:02 GMT

آتش‌سوزی در کوه‌های کَر و سور جهرم مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۵۵۲

آتش‌سوزی در کوه‌های کَر و سور جهرم مهار شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه کَر در بخش سیمکان این شهرستان از بیست و پنجم شهریورماه ۹۹  شروع و عملیات مهار این حریق در همان ساعات اولیه با حضور نیروهای منابع طبیعی، اهالی روستای مانیان این بخش و سایر نیروهای امدادی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود طاهری قیری افزود: برای مهار این آتش، روزهای پنجشنبه و جمعه ( بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریور) جا به جایی تجهیزات و وسایل لازم برای مهار آتش به وسیله بالگرد انجام و این آتش مهار شد.

وی بیان کرد: در روز یکشنبه (سی‌ام شهریور) در نیمه شمالی کوه کر در بخشی از صخره‌ها آتش مشاهده شد اما با توجه به دور از دسترس بودن بودن، خاموش کردن آن حتی از طریق بالگرد هم امکان‌پذیر نبود، ولی به دلیل صخره‌ای بودن منطقه آتش سوزی، امکان پیشروی نداشت و به همین سبب تعدادی از نیروهای سپاه، بسیج، نیروهای مردمی و منابع طبیعی برای پایش منطقه در محل همچنان مستقر هستند

حدود ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های کوه سور جهرم طعمه حریق شد

مسوول روابط عمومی سپاه شهرستان جهرم نیز به ایرنا گفت: آتش‌سوزی کوه سور بخش سیمکان که از ساعت ۱۲ ظهر روز سی‌ام شهریورماه آغاز شد در ساعت ۲۲ همان شب به طور کامل مهار شد.

مهدی زارعی، با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های کوه سور طعمه حریق شد، اظهار داشت: مهار این آتش‌سوزی در حالی انجام شد که مسوولان درگیر مهار آتش‌سوزی کوه کر سیمکان بودند اما با حضور اهالی محلی و بسیجیان، این آتش‌سوزی فرونشانده شد.

به گفته وی، ۲۵ نفر از بسیجیان پایگاه امام صادق(ع) شهر دوزه و هشت نفر از بسیجیان روستای بهجان به همراه مردم منطقه در عملیات اطفای این حریق مشارکت داشتند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم فارس آتش سوزی اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم فارس اخبار کنکور منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش پاد دوم حسن عظیمیان اظهار کرد: عصر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه حادثه حریق آشپزخانه بالای سالن زیبایی به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام و بلافاصله همکاران ایستگاه‌های عملیاتی ۶، ۴۴ و ۵۴ به محل حادثه واقع در مفتح ۵ اعزام شدند.

مدیر منطقه ۳ آتش نشانی مشهد با بیان اینکه محبوسین قبل از رسیدن همکاران به بیرون منتقل شده بودند، از اطفای این حریق با تلاش آتش نشانان خبر داد و گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها