Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیخانی گفت: گروه جهادی تخصصی شهید محمود برزگری جهت عارضه یابی و بررسی نقاط قوت و ضعف صنایع استان یزد تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا علیخانی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ اظهار داشت: تابستان امسال بود که بنده و چند تن دیگر از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) شهرستان های میبد و یزد با راهنمایی یکی از اساتید تصمیم گرفتیم در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار جهادی و تخصصی انجام دهیم که بُعد عملیاتی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قدام با در نظر گرفتن ظرفیت شهرستان صنعتی میبد و حمایت و همراهی شرکت شهرک های صنعتی این شهرستان انجام گرفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل گروه جهادی تخصصی شهید محمود برزگری تشکیل شد. با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط شهرستان میبد پتانسیل بالایی دارد و  صنعت کاشی و نیز رونق اقتصادی این شهرستان تصمیم گرفتیم در میبد کار کنیم.

علیخانی ابراز داشت: در همین راستا تا کنون از حدود ۳۰ کارگاه شهرستان میبد که البته بیشترشان مرتبط با صنعت کاشی بودند و همچین کارخانه تولید مواد غذایی بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: البته فقط عارضه یابی مطرح نبوده و با پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد بحث الگویابی نیز مطرح است. چه بخواهیم و چه نخواهیم شهرستان میبد الگوی اقتصادی خوبی است فلذا می توانیم از نمونه‌های موفقی که داریم الگوهایی را برای سایر مناطق معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: عمده نقاط ضعف صنعت کاشی و سایر واحدهای اقتصادی استان غفلت از راه اندازی واحد توسعه و تحقیق است. ضمناً این واحدها انرژی زیادی مصرف می کنند، انرژی که البته برای صنعت ارزان است و این وضعیت باید اصلاح شود.

علیخانی اظهار داشت: بروکراسی اداری یکی از مسائلی است که واحدهای اقتصادی را بسیار درگیر کرده است. در مقابل بحث واردات با  تحریم ها دشوار شده و تولیدکنندگان عنوان می کند که در نتیجه این امر کارخانه‌ها به ما اعتماد ‌کرده و البته ثمره این اعتماد را نیز می بینند.

وی تاکید کرد: خروجی فعالیت های اینچنینی می تواند در بستر سیاست‌های کلان شهرو استان  تاثیرگذار باشد. بحث دیگر ما نیز رسانه‌ای کردن این ماجرا است. به فکر این هستیم که یک مستند در این خصوص بسازیم و هم ظرفیت‌ها و هم کم و کاستی های این حوزه را نشان بدهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگترین رویداد سالانه سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه فرانچایز کشور، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، زارع، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران و سایر فعالان حوزه کسب‌وکار در مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال افتتاح شد.

حدود ۳۰ برند معتبر داخلی و خارجی از جمله مجریان و مراکز آموزش فرانچایزینگ، برندهای پوشاک، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی و مولتی برندها در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اهمیت موضوع فرانچایز گفت: نشان‌سپاری تجاری از حیث به اشتراک‌گذاری روش و تجربه و کاهش هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار مناسب است و سطح نوینی از مدیریت کسب‌وکار را ارائه می‌دهد.

برادران در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه نمایشگاهی ایران‌مال، ابراز امیدواری کرد که صنعت و تجارت کشور از ظرفیت‌های این مجموعه بهره بیشتری ببرند.

محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس و مجری نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: صنعت فرانچایز در سطح جهانی صنعتی پویا است که در ایران در نقطه آغاز خود قرار دارد. این صنعت می‌تواند حدود یک درصد سرانه ناخالص ملی را از آن خود کند و اقتصادی پایدار را رقم بزند. وی افزود: ششمین دوره نمایشگاه فرانچایز به عنوان یک نمایشگاه فوق تخصصی با تمرکز بر شعبه‌پذیری و شعبه‌فروشی در حال برگزاری است.

اسدی مجموعه ایران‌مال را آینده صنعت نمایشگاهی کشور توصیف کرد و گفت: با توجه به تجربه برگزاری نمایشگاه‌های عام، تخصصی و فوق تخصصی در اکثر مراکز معتبر کشور، مرکز نمایشگاهی ایران‌مال در مقایسه با سایرین از زیرساخت و امکانات بسیار خوبی برخوردار و است و حضور در ایران‌مال باعث افتخار ما است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌هایی با موضوع صنعت فرانچایز برگزار می‌شود.

سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به حوزه فرانچایز و کسب‌وکار می‌توانند تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از این نمایشگاه در طبقه E۰ مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال بازدید نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6094040

دیگر خبرها

  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اشتغال اهمیت دارد
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد