Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:23:31 GMT

رایزنی بن‌زاید و راب در لندن درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۶۵۵

رایزنی بن‌زاید و راب در لندن درباره ایران

خبرگزاری فارس: «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز دوشنبه با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در لندن دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات، دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی میان دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه امارات و انگلیس آخرین تحولات در منطقه از جمله موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم نظیر ایران، یمن و لیبی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله بن زاید و راب همچنین درباره اقدام اخیر ابوظبی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و ادعا کردند که این توافق نقش مهمی در تقویت امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

در این دیدار «جیمز کلیورلی» معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و شمال آمریکا و همچنین «منصور عبدالله بالهول» سفیر امارات در انگلیس و «عمر سیف غباش» معاون وزیر خارجه امارات در امور فرهنگی نیز حضور داشتند.

امارات متحده عربی و بحرین چند روز پیش از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و روز سه‌شنبه گذشته وزرای خارجه این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با حضور در کاخ سفید توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

این توافق در حالی امضا شد که این دو کشور عربی سال‌ها بود که روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رایزنی بن زاید راب رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد