Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:43:03 GMT

خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۷۰۰

خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز دوشنبه درباره رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از نظر میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۷ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۴۰۴ در رتبه دوم، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۳۷۵ در رتبه سوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۳۷۰ در رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۳۴۲ در رتبه پنجم، شهرستان قاینات با میزان بروز تجمعی ۳۴۰ در رتبه ششم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۳۳۵ در رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۲۲۹ در رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۰۵ در رتبه نهم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۱۸۵ در رتبه دهم و شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۱۰۵ در رتبه یازدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: تغییری در رنگ‌بندی نداریم و همچنان شهرستان‌های بیرجند و سربیشه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های سرایان و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه در وضعیت سفید قرار دارند.

وی افزود: متوسط ابتلای روزانه همچنان در عدد ۱۴ ثابت باقی مانده است و هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در استان اتفاق می‌افتد.

شریف‌زاده درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان بروز تجمعی در سطح استان به ۳۵۷ در صد هزار نفر جمعیت رسیده که شاخص کشوری ۴۹۷ در صد هزار نفر جمعیت است و با یک فاصله ۱۴۰ واحدی وضعیت ما نسبت به شاخص کشوری مطلوب‌تر است.

وی افزود: نسبت مرگ و میر در استان ۵،۱ درصد و شاخص کشوری ۵،۸ درصد است که نسبت به شاخص کشوری ۰/۷ وضعیت مطلوب‌تری داریم همچنین شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۷،۴ در هزار نفر جمعیت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: درصد نمونه‌های مثبت به کل نمونه‌ها ۲۰،۴ درصد و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در استان ۱۸،۳ و در کشور ۲۸،۶ در صد هزار نفر جمعیت است.

وی از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات و دورهمی‌ها اهتمام داشته باشند و به محض بیرون رفتن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۱۵۱ بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد تست کرونا ۷۰ نفر مثبت بوده است.

همچنین از بین بیماران کرونایی در استان خراسان جنوبی، هشت نفر در بخش‌های آی سی یو بستری هستند و حال یک نفر از آنان نامساعد است.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریورماه صعودی شده است.

بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌ها است.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا بیرجند ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا اخبار کنکور صد هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی ویروس کرونا شاخص کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی

فرماندار سربیشه در خراسان جنوبی گفت: ساعتی قبل بارش تگرگ موجب شکسته شدن شیشه تعداد زیادی خودرو و برخی منازل شهر درح سربیشه شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا لکزایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به علت شکستن و تخریب پایه دال پل در مسیر اصلی درح به مرز ماهیرود واقع در سه راهی کلاته شیر، این مسیر مسدود شد.

وی ادامه داد: امکان تردد خودرو‌ها به سمت مرز ماهیرود از سمت مسیر قدیمی در این محور تامین شده است.

فرماندار سربیشه اظهار کرد: بارش شدید تگرگ باعث تخریب تمامی آبنما‌های سه بخش شهرستان، برخی معابر شهری و روستایی و وجود گل و لای و سنگ در معابر برخی روستا‌ها شد.

وی با بیان اینکه جاده روستایی کباد به دلیل عبور سیلاب تخریب و مسدود است اظهار کرد: همچنین خسارات زیادی به مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان وارد شد.

لکزایی اضافه کرد: جاده روستای شبو غیرقابل دسترس شده و ۱۵ منزل روستا نیز دچار آبگرفتگی شد که نیرو‌های هلال احمر در حال ارسال چادر و آرد به این منطقه هستند.

وی عنوان کرد: اکنون چند تیم در حال ارزیابی و بررسی خسارات سیلاب و تگرگ به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب را به همراه داشت و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا هفته اول اردیبهشت نیز در خراسان جنوبی خسارات سنگین مالی بر جای گذاشت، اما خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • تشییع شهید تازه تفحص‌شده در خراسان جنوبی
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم