Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با شکست 1-0 پرسپولیس مقابل الدحیل معادلات برای صعود در گروه C رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2020 پیچیده شد.
به گزارش آریا، الدحیل با پیروزی مقابل پرسپولیس 9 امتیازی شد و و در رتبه اول قرار گرفت، پرسپولیس هم با 7 امتیاز موقتا در رتبه دوم قرار دارد و باید منتظر نتیجه بازی الشارجه امارات و التعاون عربستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو تیم در بازی دیگر این گروه از ساعت 21:30 به مصاف هم می روند. التعاون با 6 امتیاز در رتبه سوم و تیم الشارجه هم با 4 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. پرسپولیس در هفته پایانی به مصاف تیم اماراتی می رود. در حال حاضر هر چهار تیم حاضر در گروه شانس صعود دارند.
بهترین نتیجه در بازی امشب برای پرسپولیس، مساوی است. یعنی دو تیم التعاون و الشارجه به 1 امتیاز رضایت دهند که در این شرایط پرسپولیس با التعاون هم امتیاز می شود و به دلیل برد در بازی های رو در رو در رتبه دوم می ماند. در هفته پایانی هم اگر التعاون به نتیجه ای به غیر از پیروزی مقابل الدحیل برسد، سرخپوشان با یک تساوی هم به مرحله بعد صعود می کنند. اما در این شرایط پرسپولیس نباید مقابل نماینده امارات شکست بخورد چرا که با شکست این تیم مقابل الشارجه، تیم اماراتی در صورت پیروز نشدن التعاون به مرحله بعدی صعود می کند. در صورت پیروزی التعاون مقابل الدحیل در هفته پایانی هم، پرسپولیس برای صعود باید حتما الشارجه را شکست دهد.
اما اگر الشارجه امشب ببرد چه می شود؟ با این نتیجه الشارجه 7 امتیازی و التعاون هم 6 امتیازی می شود. در این صورت پرسپولیس همین امشب یک رتبه سقوط می کند و از منطقه صعود خارج می شود. شاگردان یحیی گل محمدی برای صعود باید در هفته پایانی حتما الشارجه را شکست بدهند تا صعود کنند.
اگر التعاون ببرد، چه می شود؟ با این نتیجه التعاون 9 امتیازی می شود و باز هم پرسپولیس فقط در صورت پیروزی مقابل الشارجه به مرحله بعد صعود می کند. البته احتمال دارد کار صعود پرسپولیس به اما و اگر کشیده شود. تصور کنید پرسپولیس با غلبه بر تیم اماراتی 10 امتیازی شود و التعاون و الدحیل هم با نتیجه مساوی، 10 امتیازی شوند. در این صورت، قانون بازی رو در رو به کار AFC نمی آید چون 3 تیم 10 امتیازی شرایط خاصی دارند. الدحیل دوبار پرسپولیس را برده، پرسپولیس دوبار التعاون را شکست داده و التعاون هم با یک برد و یک مساوی از الدحیل شرایط بهتری دارد.
در این شرایط تیم چهارم را از جدول خارج می کنند و نتایج سه تیم مقابل هم شمارش می شود. یعنی نتایج تیم ها مقابل الشارجه را لحاظ نمی کنند و فقط امتیازاتی که پرسپولیس و الدحیل و التعاون از هم گرفته اند را می شمارند که پرسپولیس 6 امتیاز از التعاون گرفته است. الدحیل با 7 امتیاز اول می شود، پرسپولیس با 6 امتیاز دوم و التعاون با 4 امتیاز سوم.
بنابراین اگرچه شاید از نگاه هواداران این سه تیم، هر کدام از آن ها شایسته صعود باشند اما نمی‌توان دو تیم را بر دیگری ارجح دانست. پس احتمالا کار به تفاضل گل خواهد کشید؛ جایی که پرسپولیس تفاضل دستکم 0 را خواهد داشت، الدحیل نیز با همین وضعیت کار را تمام خواهد کرد اما التعاون دستکم تفاضل +2 را پیش روی خود خواهد دید.
در این صورت التعاون که رفت و برگشت به پرسپولیس باخته، سرگروه می‌شود و پرسپولیس و الدحیل (احتمالا) کارشان به گل زده می‌کشد که وضعیت الدحیل بهتر است. بنابراین پرسپولیس برای این که خیالش از صعود راحت شود، به یک برد با اختلاف بیش از یک گل نیاز خواهد داشت؛ البته به شرطی که بازی امشب مساوی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

دیگر خبرها

  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • شکست لیورپول: شادترین روز اورتون در یک دهه!
  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!