Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@15:27:26 GMT

پرسپولیس در چه صورتی به مرحله بعد می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۶۴۸۷

پرسپولیس در چه صورتی به مرحله بعد می‌رود؟

سوال مهمی که پرسپولیسی ها در جستجوی آن هستند این است که در چه صورتی به مرحله بعدی صعود خواهند کرد؟

به گزارش ورزش سه، سرخپوشان پایتخت باخت تلخی را در مقابل الدحیل قطر تجربه کردند و نتوانستند به صدرنشینی خود ادامه دهند. حالا الدحیل با ۹ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با ۷ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


التعاون تیم شش امتیازی گروه و الشارجه تیم چهار امتیازی گروه هستند و امشب به مصاف هم رفتند. این بازی با پیروزی شش گله الشارجه همراه شد و همین نتیجه آن ها را به مدعی جدی صعود تبدیل کرد. پرسپولیس حالا شانس کمی برای سرگروهی دارد اما با کسب پیروزی قطعا صعود خواهد کرد و اگر خوش شانس باشد، می‌تواند سر گروهی را نیز از آن خود کند.

 


نکته مهم این است که اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را تیم دوم گروه می‌داند اما صعود سرخ ها در چه صورتی حاصل خواهد شد؟ پرسپولیس اگر بتواند با نتیجه 0-0 یا 1-1 الشارجه را متوقف کند، باتوجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، به مرحله بعدی خواهد رفت. اما نتیجه 2-2 یا هر تساوی دیگری حکم به صعود الشارجه خواهد داد چرا که آن ها با تفاضل گل +6 وضعیت بهتری دارند.

 

البته برخی منابع اینطور گفته اند که طبق قوانین جدید ای اف سی (بعد از کرونا) برای احتساب تیم پیروز در بازی های رودررو، گل زده در خانه حریف ملاک نیست چرا که بازی ها متمرکز برگزار می‌شوند. اما آنچه در قسمت قوانین سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (آپدیت - 18 آبان) دیده می‌شود؛ همان روال سابق است (در این خصوص ورزش سه فردا از AFC استعلام نهایی را می‌گیرد)

 

شکست الشارجه یا تساوی کم گل که مقابل پرسپولیس دو بار کامبک زد و همچنین چهار بار دروازه الدحیل و شش بار دروازه التعاون را گشود، عملا کار آسانی نیست. بنابراین یک احتمال، تساوی پرگل یا شکست مقابل الشارجه بود. در صورت باخت به شارجه، سرخ ها قطعا حذف خواهند شد اما تساوی ممکن است منجر به صعود یا حذف شود.


این در حالی است که به هیچ وجه احتمال ندارد که پرسپولیس و الشارجه همزمان به مرحله بعدی صعود کنند و در واقع صعود الدحیل به مرحله بعدی قطعی است؛ پس یک جدال هیجان انگیز در انتظار این دو تیم خواهد بود با این توضیح که نتیجه تساوی در بازی پرسپولیس - شارجه، اگر با پیروزی التعاون همراه شود، باعث حذف هر دو تیم خواهد شد. بنابراین شاگردان یحیی گل محمدی باید برای پیروزی به زمین بروند.

 

 

جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس با تفاضل گل کمتر و به خاطر گل زده در خانه حریف، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران مرحله بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران امشب تیم ملوان بندرانزلی در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران این شهر به مصاف تیم سایپا تهران رفت. 
این بازی از آغاز یک نبرد پر برخورد بین بازیکنان دو تیم بود، اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد. 
محمد عمری در دقیقه ۶۴ موفق شد گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی برای ملوانی‌ها به ثمر برساند و پس از آن تنها ۵ دقیقه بعد از آن و در دقیقه ۶۹ محمد حسین خسروی مدافع پیش‌تاخته سایپا این گل را جبران کرد.
پس از آن ملوان با موقعیت‌های زیادی که روی دروازه داشت چند مرتبه تا یک قدمی گل دوم رفت، اما این ماجرا تا پایان بازی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۱۱۹، حسین صادقی هافبک خلاق ملوان موفق شد با یک ضربه تماشایی گل پیروزی بخش آنها را وارد دروازه سایپا کند.
با این پیروزی شاگردان مهدی تارتار علاوه بر شرایط خوبی که در لیگ برتر دارند، حالا در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران قرار می‌گیرند و باید خودشان را برای مرحله یک چهارم نهایی آماده کنند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • خلاصه بازی آلومینیوم 4 (6) - پرسپولیس 4 (5)
  • سوتی وحشتناک گزارشگر بازی آلومینیوم - پرسپولیس
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • هوادار-مس‌سونگون/ خلق شگفتی یا صعود بی دردسر؟
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور