Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@15:59:08 GMT

پاسخ وزارت خارجه ایران به آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۶۹۱۶

ساعت 24 -سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید: بر اساس حق "دفاع مشروع" که یک حق شناخته شده در حقوق و نظام بین‌الملل است، پاسخ ایران به هرگونه سرکشی و یاغیگری آمریکا علیه کشورمان، کوبنده و بدون لحظه‌ای تردید خواهد بود.

سعید خطیب زاده، در مصاحبه با ایسنا در پاسخی به سوالی در مورد استفاده ایران از ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در برابر اقدامات احتمالی آمریکا علیه کشورمان با توجه ادعا و اصرار این کشور مبنی بر بازگشت تحریم های پیشین شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، با بیان این که حق دفاع مشروع یک حق شناخته شده در حقوق و نظام بین‌الملل است، اظهار کرد: اگر حاکمیت ملی و کیان  کشوری به هر نحوی از انحاء مورد تعرض قرار بگیرد، قطعا هر کشوری از جمله ایران می‌تواند از این حق مشروع که یک حق مسلم شناخته شده است برای دفاع از خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در مورد آمریکا نیز پیام روشن است، پاسخ ایران به هرگونه سرکشی و یاغی گری آمریکا کوبنده و بدون لحظه ای تردید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در بند 51 منشور سازمان ملل تاکید شده است: در صورت وقوع حمله مسلحانه علیه یک عضو ملل متحد تا زمانیکه شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عمل آورد هیچیک از مقررات این منشور به حق ذاتی دفاع از خود، خواه فردی یا دسته جمعی لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. اعضاء باید اقداماتی را که در اعمال این حق دفاع از خود به عمل می‌آورند فوراً به شورای امنیت گزارش دهند. این اقدامات به هیچ وجه در اختیار و مسئولیتی که شورای امنیت بر طبق این منشور دارد و به موجب آن برای حفظ و اعاده صلح و امنیت بین‌المللی و در هر موقع که ضروری تشخیص دهد اقدام لازم به عمل خواهد آورد تاثیری نخواهد داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.

کد خبر 6098839

دیگر خبرها

  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی