Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد سیاست واشنگتن در قبال تهران صرف‌نظر از نتیجه انتخابات سوم نوامبر کماکان به همین منوال دنبال شود.

مایک پمپئو در مصاحبه ای با رسانه ها که روز دوشنبه از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اظهار داشت: حمایت دو حزبی بسیار زیادی از آنچه دولت ترامپ انجام داده، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، شاید پنج یا شش هفته است که نامه ای از صدها نفر از اعضای کنگره در هر بخش از طیف سیاسی آمریکا دریافت کرده که همه آنها خواستار اقدام ایالات متحده به گونه ای بودند که به ایران امکان خرید و فروش اسلحه را ندهد. ما اکنون این کار را انجام داده ایم و بنابراین من فکر می کنم که پشتیبانی هر دو طرف بسیار زیاد است.

وزیر خارجه آمریکا ادعا كرد كه كشورهای اتحادیه اروپا مانند فرانسه ، آلمان و انگلیس از سیاست آمریكا در مورد ایران راضی هستند؛ با وجودیکه آنها نمی خواهند به طور علنی آن را اذعان کنند.

پمپئو در ادامه تلویحا احتمال شکست ترامپ در انتخابات را پیش کشید و گفت: من امیدوارم که اگر رئیس جمهور ترامپ مجدداً انتخاب نشود، تیمی که زیر نظر جو بایدن قرار می گیرد همان تهدید را به همان شکلی که ما درک کردیم، متوجه شود و اطمینان حاصل کند که آمریکا و اسرائیل امن است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از کشور‌های اروپایی می‌خواهد به تحریم‌های ایران بپیوندند که هم اینک این کشور‌ها تمامی تحریم‌های آمریکا علیه تهران را به صورت کامل و جامع اجرا کرده و از هر گونه داد و ستد مالی و خرید نفت ایران اجتناب می‌کنند. کشور‌های اروپایی پس از خروج واشنگتن از برجام مدعی ایجاد ساز و کار مالی اینستکس برای داد و ستد با ایران شدند، ولی در عمل تمامی روابط اقتصادی خود را با تهران قطع کرده و بر پایبندی خود به تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

ساعاتی قبل نیز الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: امید‌ خود برای همکاری اروپایی‌ها در مقابله با ایران را از دست داده ایم. مطمئن هستیم که تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اجرایی خواهد شد و ما در این مسئله جدی هستیم.

گفتنی است آمریکا در تلاش برای واقعی جلوه دادن ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه،  افراد و نهادهای مرتبط با برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیسم ماشه تحریم های ایران وزیر خارجه آمریکا خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است