Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین باباپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در انتظار و آماده برای ثبت‌نام دست کم ۶۰ هزار نوآموز استان بوده است و  بقیه والدین نیز نگرانی در ارتباط با مسائل بهداشتی کلاسها نداشته باشند و فرزندانشان را در این کلاسها ثبت نام کنند.

وی اظهارداشت: این کاهش استقبال علاوه بر دلیل آن که شیوع کرونا و نگرانی از تهدیدات حضور دانش‌آموزان در مدارس است به ناآگاهی والدین راجع به اهمیت و ضرورت پیش دبستانی و نقش و تاثیر آن را در یادگیری پایه اول بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این در حالی است که فرآیند آموزش‌ها در دوره پیش دبستان همانند دیگر دوره‌ها در شرایط حاضر به شکل تلفیقی در قالب حضوری و مجازی است.

وی با بیان اینکه برخی از والدین به علت مجازی بودن آموزشها، کودکان خود را از تحصیل در این دوره محروم کردند، گفت: آموزش مجازی در دوره پیش دبستانی می‌تواند تاثیر بسزایی در ابعاد رشدی کودک داشته باشد زیرا یک مادر نمی‌تواند در سن ۶ سال به نیاز فرزندش و مهارت‌های شناختی و حرکتی او آگاهی یابد.

باباپور افزود: آموزش مجازی و آنلاین توسط مربی و ارتباط گیری او با نوآموز تاثیر بسیار زیادی در شکل‌دهی ذهنی و آمادگی کودک در فرآیند یادگیری دارد.

وی با تاکید بر اهمیت دوره پیش دبستانی در کیفیت‌بخشی به آموزش گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا پیش دبستانی جز آموزش و پرورش رسمی کشور است و معتقدند آنقدر این دوره اهمیت و ضرورت دارد که شاید دوره های دیگر نداشته باشند.

این مسوول با بیان اینکه ۸۰ درصد شخصیت کودک در ۶ سالگی شکل می‌گیرد، گفت: آموزش‌های این دوره بسیار قانونمند و ضابطه‌مند و علاوه بر آن نقش پیشگیرانه ای در بحث آسیب‌های دوره نوجوانی ، جوانی و بزرگسالی دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستان را گذراندند در تمامی شاخص ها و مهارت‌ها بیشتر از  آنهایی که این دوره را طی نکردند موفق بودند.

باباپور نصریح کرد: سال گذشته در تحقیقی که در  استان بر روی دانش‌آموزان کلاس اولی صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که ۵۰ درصدی نوآموزانی که در درس فارسی نمره نیاز به تلاش گرفته و یا در پایه اول مردود شدند کسانی بودند که دوره پیس دبستانی را طی نکردند.

به گفته وی اگر کرونا ادامه داشته باشد و سال بعد هم بچه‌های کلاس اول مجبور به فراگیری آموزش به شیوه مجازی باشند، آموزش‌های پیش نیاز تحصیلی در دوره پیش دبستان برای بچه‌ها بسیار لازم و ضروری است تا یکسری مهارتهای درسی، کلامی، ریاضی و دیگر موارد را یاد بگیرند.

رییس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری در دوره پیش دبستانی هم به معنای تربیت خلاق، هدفمند و آگاه و هم عامل بازدارنده بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه است.

وی شیوه آموزش فعلی در واحدهای آموزشی پیش‌دبستانی را حضوری و آنلاین برشمرد و گفت: مقرر شد تا هفته ای یکی دو روز نوآموزان در گروه‌های کم جمعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور یابند و باقی روزها به شکل مجازی، آموزش ببینند.

باباپور افزود: هر مدرسه‌ای برای نوآموزان خود یک بسته آموزشی تهیه کرده و به مادران آموزش می دهند تا به والد مربی تبدیل شوند تا همپای مربیان بچه ها را هدایت کنند.

وی یادآور شد: در مناطق دوزبانه، محروم و حاشیه ای با استفاده از طرح حمایت دولت که بودجه‌ای به این منظور اختصاص داده تا دانش‌آموزانی که والدین آنها مشکلات مالی دارند بتوانند با پرداخت بخشی از هزینه‌های آنها در مراکز آموزشی به تحصیل بپردازند.

این مسوول به اجرای طرح توانمندسازی کودکان بدو ورود به دبستان در مدارس اصفهان  با هدف آموزش و مداخله بهنگام برای شناسایی و رفع مشکلات یادگیری کودکان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح بسته آموزشی تولید شده که در گام اول مربیان نوآموزان را در حیطه‌های مختلف شامل حیطه حرکتی، شناختی، نوشتاری و ریاضی ارزیابی می‌کنند و براساس آن جزوه‌ها و بسته‌های آموزشی به همراه کلیپ نمایشی در اختیار مربیان و والدین قرار می‌دهند.

سال تحصیلی گذشته  در مجموع ۶۵ هزار و ۴۴۳ نوآموز پیش دبستانی چهار تا ۶ سال در ۲ دوره پیش دبستانی یک شامل دانش آموزان چهار تا پنج سال و پیش دبستانی ۲ شامل کودکان پنج ساله آموزش‌های لارم را در مدارس استان اصفهان فرا گرفتند.

برچسب‌ها پیش دبستانی مدارس اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیش دبستانی مدارس اصفهان پیش دبستانی مدارس اصفهان اخبار کنکور دوره پیش دبستان دوره پیش دبستانی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است