Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: انتشار سندی مبنی بر همکاری فرح پهلوی با صدام در زمان جنگ با واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و هشتگ رژیم بعث پهلوی را به یکی از پرتکرارهای این شبکه‌ها تبدیل کرده است.

روز گذشته شبکه خبری عراقی «الاتجاه» گزارش داد، نزدیکان محمدرضا پهلوی، در زمان جنگ رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی ایران، از این رژیم حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اسناد آمده است، خانواده محمدرضا پهلوی، پس از فرار از ایران، با کمک برخی از نزدیکان «تیمور بختیار» رئیس اسبق ساواک رژیم پهلوی و «شاپور بختیار» آخرین نخست‌وزیر این رژیم، تلاش کردند تا صدام دیکتاتور معدوم عراق، بتواند در جنگ علیه ایران پیروز شود.

بر اساس این اسناد، برخی از تجهیزات نظامی ایران در دوران محمدرضا پهلوی خریداری شده بود، با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه، برای بمباران شهرهای ایران به رژیم بعث عراق تحویل داده شد.

بنا بر این گزارش، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از نزدیکان تیمور بختیار، واسطه خانواده پهلوی برای کمک به صدام در جریان جنگ با ایران بودند.

گوشه‌ای از واکنش‌های کاربران مجازی به انتشار این سند در ادامه آمده است.

 

    @Khajeh9776     فرح پهلوی اینقدر مردم ایران دوست داشت که تجهیزات نظامی مانند جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی که ایران در دوران محمدرضا پهلوی خریداری کرده بود را به صدام داد تا شهرهای ایران بمباران کنه از این حجم وطن دوستی واقعا متاثر شدم     @farideh75   کل دنیا با صدام بود حتی خودی ها از بنی صدر تا فرح پهلوی اما پیروزی با ما بود #رژیم_بعث_پهلوی     @Barooni_oO   به تعداد تمام اون روزا و سال هایی که با چشم گریان و حال خراب که از یک طرفش بمباران بود و از طرف دیگرش نبود آب و برق و گرما و شرجی هوای اهواز در انتظار همسر عزیزم بودم از خاندان ملعون پهلوی که در آن ایام به دشمن درجه یک مردم ایران کمک میکردن،متنفرم #رژیم_بعث_پهلوی   @goletaha1354   این تفاله های پهلوی که شعار ایران و ایران گرایی و ملی گرایی میدن، در جنگ هشت ساله در کنار رژیم بعث مشغول بمباران شهرها و به خاک و خون کشیدن مردم همین ایران بودند. #رژیم_بعث_پهلوی     @Barooni_oO   به تعداد تمام اون روزا و سال هایی که با چشم گریان و حال خراب که از یک طرفش بمباران بود و از طرف دیگرش نبود آب و برق و گرما و شرجی هوای اهواز در انتظار همسر عزیزم بودم از خاندان ملعون پهلوی که در آن ایام به دشمن درجه یک مردم ایران کمک میکردن،متنفرم #رژیم_بعث_پهلوی  
@mahdiyeh7121
وقتی فرح پهلوی در بمباران مردم ایران با صدام همکاری کرده پس اینکه خاندان پهلوی هر روز میان تو این شبکه های بی بی سی و من و تو از حمایت مردم میگن نمایشه واسه گول زدن مردم
برسونید به دست پهلوی پرست هایی که برا این خاندان یقه پاره میکنن...
#رژیم_بعث_پهلوی    

 
@sand_bad12
تاریخ فراموش نخواهد کرد همدستی پهلوی ها با کشورهای اروپایی و ناتو در همکاری با صدام علیه مردم ایران داغ دلمان دوباره تازه شد! #رژیم_بعث_پهلوی
   
@Khompareh60
طرفداران #پهلوی و فرح اگر میتونن به این سوال جواب بدن ! اگر خاندان پهلوی واقعا دلش به حال مردم این مملکت سوخته؛چرا در زمان جنگ ۸ ساله تسلیحاتی رو که با پول این مردم خردیده بودند دو دستی تقدیم صدام کردن که دسته دسته زن و مردو کودک ایرانی رو بکشه؟؟ گَندش در اومد نه؟ #رژیم_بعث_پهلوی
   
@kCgVKKbz71Bz22q
میهن دوستی مادامی برایشان ارزش داشت که می توانستند باشند اما با رفتنشان خاک مرگ بر میهن و مردم ریختند.
#رژیم_بعث_پهلوی
  انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی پهلوی اسناد صدام رژیم بعث پهلوی محمدرضا پهلوی مردم ایران فرح پهلوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران،پیشنهادهایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص نوار غزه از جمله مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه سران جنایتکار این رژیم ارائه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان استتقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار  از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهادهایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز  اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادهای امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند