Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:59:47 GMT

ایجاد نخستین کنیسه یهودی در ابوظبی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۴۴۹

ایجاد نخستین کنیسه یهودی در ابوظبی

رسانه های اسرائیلی از ایجاد اولین کنیسه یهودی در شهر ابوظبی در امارات قبل از آغاز سال نوی عبری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، خاخام لیوی دوشمان، رهبر اقلیت یهود در امارات اعلام کرد: من مطمئن هستم که توافق صلح با اسرائیل انگیزه‌ای برای افتتاح این کنیسه بوده است و مایه خرسندی من است که نماز عید یهودی در ابوظبی در خانه‌های یهودیان برگزار شد و آنها همچون هر سال مجبور نشدند که به وبی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از مقامات کشور "بخشنده" امارات به رهبری محمد بن زاید قدردانی می‌کنم که تمام تلاش خود را کرده‌اند تا هر فرد یهودی اینگونه احساس کند که گویی در وطن خود است. برعکس تعداد نه چندان کمی از کشورها در غرب که در آن احساس یهودی ستیزی وجود دارد، اما در اینجا از فعالیت‌های ما با هم‌نوایی بسیاری از سوی مسئولان و شهروندان استقبال می‌شود.

در مراسم یهودیان در ابوظبی ۲۰ یهودی حضور داشتند که برجسته‌ترین آنها، یک خانواده یهودی بودند که یک ماه قبل از یمن بیرون آورده شدند.

این خاخام یهود در هنگام حضور خود در دوبی، سه مرتبه در سه مناطق مختلف مراسم دینی یهود رابرپا کرد.

تعداد یهودیان در امارات حدود سه هزار تن است که بیشتر آنها در دوبی هستند و در آنجا یک کنیسه معروف وجود دارد که از سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است.

پیشتر رسانه های اماراتی اعلام کرده بودند اولین عبادت‌گاه یهودیان در امارات تا سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شود.

این در حالی است که آسوشیتدپرس مدعی وجود کنیسه محرمانه در ابوطبی شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند