Web Analytics Made Easy - Statcounter

زادبوم با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری ایران در منطقه گفت: بر اساس این مهم، نخستین نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه آب، برق و انرژی همزمان با نخستین خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران اول مهرماه در شهر کابل افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمید زادبوم درباره مدت زمان برگزاری نمایشگاه‌های خدمات شهری و آب، برق و انرژی بیان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تخصصی اول مهرماه در شهرکابل پایتخت افغانستان و با حضور مقام‌های دو کشور و تجار و بازرگانان برگزار می‌شود و تا سوم مهر دایر است تا تجار و بازرگانان افغانستان با توانمندی‌های تولیدی کشورمان در این زمینه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت همچنین درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تخصصی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۰۰ شرکت ایرانی در حوزه‌های مرتبط به معرفی توانمندی‌‌های خود اقدام می‌کنند تا زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنایع مرتبط به کشور افغانستان مهیا شود.

زادبوم تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به بازار افغانستان صادرات خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی است که در این راستا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی پاویون شرکت‌های دانش بنیان با حضور قریب به30 شرکت در این نمایشگاه تشکیل شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به هیات بازرگانی حاضر در این نمایشگاه گفت: در دوره برگزاری این نمایشگاه هیات 120 نفره تجار و بازرگانان ایرانی در حوزه انرژی و خدمات شهری در چهار روز اقامت در افغانستان مذاکرات ثمربخشی را با طرف افغانستانی خواهند داشت.

زادبوم یکی از اهداف دیگر این نمایشگاه را توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای افغانستان برشمرد وافزود: هیات فوق را چند نفر از متخصصبن مدیریت شهری و مدیران وزارت کشور و شهرداران کلان شهرهای کشور نیز همراهی می‌کنند.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت خدمات فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار