Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@20:24:06 GMT

وعده جدید آمریکا به کُردهای سوریه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۵۱۱

وعده جدید آمریکا به کُردهای سوریه

به گزارش افکارنیوز،

 «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا یکشنبه هفته جاری به صورت غیر قانونی وارد سوریه شد و با عناصر کُرد دیدار کرد.

پایگاه خبری «خبر ۲۴» وابسته به کردهای شمال سوریه، گزارش داد، جفری با احزاب موسوم به «اتحادیه میهنی کُرد» و «شورای ملی کُردهای سوریه» دیدار و مسائل مربوط به عناصر کُرد را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صالح کدو» دبیر حزب «دموکراتیک کُردستان» در سوریه درباره جزئیات این دیدار به خبر ۲۴ به نقل از جفری گفت که گفت‌وگوی طرفهای کُرد برای آمریکا حائز اهمیت است.

کدو با بیان اینکه آمریکا از این گفت‌وگو حمایت می‌کند، تصریح کرد، این گفت‌وگو مثبت بود و موضع طرفین کُرد، در جریان این گفت‌وگو واحد بود و باعث شد که «فضای مثبتی برای تسریع این گفت‌وگو و دستیابی به یک توافق زودهنگام» ایجاد شود.

وی ادامه داد، بخش اعظم این دیدار مربوط به تجاوزات ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به این کشور در مناطق «عفرین»، «تل ابیض» و «رأس العین» بود.

جفری در این دیدار به کُردها وعده داد که عملیات نظامی ترکیه موسوم به «چشمه صلح» به هیچ عنوان در مناطق کُرد نشین واقع در شمال و شرق سوریه تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبر۲۴، این اظهارات، نشانگر «نرمش جدیدی در سیاست آمریکا در قبال کُردها در سوریه است... در واقع اخیرا، گفتمان آمریکا تغییر کرده است».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا ادعا کرد که واشنگتن خواهد کوشید وضعیت کُردها را در سوریه بهبود بخشد و نهایت تلاش خود را «برای حفظ درآمدها و سازه‌های نفتی تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه» به کار خواهد بست.

ترامپ بارها اعلام کرده که هدف آمریکا از حضور در سوریه، تاراج نفت این کشور است. به همین دلیل، از عناصر کُرد که مناطق نفتی سوریه را تحت اشغال خود دارند، حمایت می‌کند. پیشتر هنگام حمله ترکیه به نقاطی در شمال سوریه، آمریکا اعلام کرده بود که از مواضعش عقب‌نشینی می‌کند؛ امری که کردهای سوریه آن را خیانت آمریکا به کردها تلقی کردند. 

دولت سوریه تأکید دارد که حضور عناصر کُرد وابسته به آمریکا در خاک سوریه غیر قانونی است و به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه آمریکا گروه های تروریستی آمریکا گروه های تروریستی کردهای سوریه گفت وگو عناصر ک رد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه