Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:46:23 GMT

زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در قزوین نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۶۴۴

زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در قزوین نواخته شد

به گزارش ایرنا،مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فرارسیدن سالگرد هشت سال دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی رزمندگان اسلام در این دوران به نسل جوان و نوجوان است.
حسنعلی اصغری افزود:دوران هشت سال دفاع مقدس گویای مقاومت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و  ایمان و توکل بر خداوند متعال به عنوان حماسه ای ماندگار برگ زرینی را در تاریخ ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس به‌عنوان یک واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت : در این واقعه تاریخی عزتمند رزمندگان با دلاوری و سلحشوری بر نظام سلطه پیروز شده و برای کشور امنیت و اقتدار و عزت به ارمغان آوردند.
این مسوول تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشمند همه مسائل  را تحت الشعاع قرار داده است.


اصغری اضافه کرد: ما باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و از انچه که در جامعه اتفاق می افتد درک عمیقی داشته باشیم، این امر نیازمند مدیریت اقتضایی،انعطاف پذیری های منطقی در مباحث مدیریتی، پرهیز از غفلت و  ولایت‌پذیری است.
وی خلطر نشان کرد: همچنین باید  به  مدلهای جدید و مناسب جامعه امروز برسیم، همزیستی مسالمت آمیز عقلایی با مجموعه‌ای از شرایطی که در آن قرار می‌گیریم ضروری است؛ باید  در مواجهه با شرایط جدید مثل کرونا رفتار منطقی داشته باشیم، مدیریت مشارکتی و پرهیز از خود رایی ها، رشد فضائل اخلاقی، توجه به سرمایه اجتماعی، افزایش خودباوری، دشمن‌شناسی و تلاش و تعامل برای ایجاد رفتارهای خلاقانه و نوآورانه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیریم.

در ادامه این مراسم فرزندان شهدای مدافع حرم به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.
استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس مدارس استان قزوین هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان