Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@20:42:41 GMT

آینده بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۱۸۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مجتبی یوسفی گفت: انتظار می‌رود با افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت مسکن، بازار در ماه‌های آینده وارد یک وضعیت رکودی به مدت حداقل سه تا ۴ سال شود، حال به طور طبیعی با تشدید وضعیت رکودی، قیمت مسکن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آینده بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال جاری، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر قیمت مسکن حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته و این مسئله مشکلات بسیاری را برای خریداران واقعی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اصلی این است که خریداران قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را نداشته و این مسئله موجب شده که فضا برای دلالان و سفته بازان جهت معاملات مسکن فراهم شود.

 

روند کنونی قیمت مسکن آشفته و لجام گسیخته است

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند کنونی قیمت مسکن آشفته و لجام گسیخته است و وضعیت قیمت‌ها در این حوزه هیچ مبنای کارشناسی و اقتصادی ندارد.

 

وی افزود: بر اساس سوابق گذشته روند بازار مسکن به صورت سینوسی بوده، یعنی آنکه قیمت مسکن در یک بازه زمانی بالا رفته و پس از آن بازار وارد یک رکود می‌شد، اما در دو سال اخیر شاهدیم که بر خلاف روند گذشته، قیمت مسکن در این مدت به صورت مداوم افزایش یافت و این وضعیت با روند‌های پیشین تفاوت داشت.

 

ورود بازار مسکن به رکود ۳ تا ۴ ساله  در ماه‌های آینده  

یوسفی ادامه داد: انتظار می‌رود با افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت مسکن، بازار در ماه‌های آینده وارد یک وضعیت رکودی به مدت حداقل سه تا ۴ سال شود، با این تفاسیر باید شاهد رکود بازار باشیم، حال به طور طبیعی با تشدید وضعیت رکودی، قیمت مسکن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وضعیت کنونی بازار مسکن نشان دهنده بی برنامگی دولت در عرصه ساخت و ساز است، در شرایط فعلی قیمت‌ها آنقدر افزایش یافته که بسیاری از مردم قدرت خرید ندارند و عده‌ای دلال اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

 

صداوسیما

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد مجلس جام نیوز مسکن وضعیت رکودی بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن