Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگارمهر اظهارکرد: در ۶ ماه نخست سال جاری آمار مراجعه کنندگان جهت اهداء خون در خراسان‌جنوبی نسبت به مدت مشابه در سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این کاهش به علت شرایط خاص کشور و شیوع کرونا بوده است، بیان‌کرد: البته آمار خوشحال کننده افزایش ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی حضور بانوان برای اهداء خون در ۶ ماهه نخست سال جاری است.

میری مقدم ادامه‌داد: در ۶ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار و ۷۹ نفر برای اهداء خون مراجعه کرده‌اند که این آمار در نیمه نخست سال جاری به ۱۲ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است.

وی افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهداء خون در نیمه نخست سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر موفق به اهداء خون شدند که این آمار در مدت مشابه در سال جاری با یک رشد سه درصدی به ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۹ هزار و ۶۶۶ نفر از اهداء کنندگان خون در خراسان‌جنوبی آقایان و ۸۸۴ نفر نیز از بانوان بوده‌اند.

میری‌مقدم با اشاره به افزایش ۶ درصدی ارسال خون به مراکز درمانی در سال‌جاری اظهار کرد: اهدای پلاکت نیز در این مدت ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کووید ۱۹ در خراسان‌جنوبی اهداء شده است که از این تعداد ۱۰۵ واحد توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از همه بهبود یافتگانی که شرایط اهداء پلاسما را دارند می‌خواهیم که ۲۸ روز پس از بهبودی به مراکز انتقال خون در شهرهای بیرجند، طبس و قاین در طول هفته و در مرکز فردوس در روزهای یکشنبه و چهارشنبه مراجعه کنند.

کد خبر 5029986

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال خون خراسان جنوبی پلاسما درمانی ویروس کرونا بیرجند ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی انتقال خون اهداء خون نخست سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی

از دیروز سامانه بارشی در خراسان جنوبی فعال شده که بارش باران در این ایام در نزد قدیمی‌ها به شیشه ۳۶ معروف است.

بارش ها سبب بروز خسارت در برخی از نقاط استان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - سه شنبه ۴ اردیبهشت