Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ بانک بزرگ دنیا حتی پس از جریمه شدن توسط مقامات آمریکا به خاطر شکست در قطع جریان پول کثیف، همچنان از بازیگران خطرناک و قدرتمند جرائم مالی منفعت می برند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، 5 بانک بزرگ دنیا (بانک نیویورک ملن، دویچه بانک، HSBC، جی پی مورگان و استاندارد چارترد) میلیون ها دلار نقل و انتقال های مالی مشکوک داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) ، نتایج بررسی‌هایی را بر اساس بیش از 2100 گزارش فعالیت مشکوک توسط این بانک ها و موسسات مالی بین سال های 1999 تا 2017، با همکاری شبکه اجرای قوانین جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است.

 طبق گزارش این سازمان تحقیقاتی، این بانک های بزرگ حتی پس از جریمه شدن توسط مقامات آمریکا به خاطر شکست در قطع جریان پول کثیف، همچنان از بازیگران خطرناک و قدرتمند جرائم مالی منفعت می بردند.

پرداخت 30 میلیارد دلار وام توسط بانک جی پی مورگان به مشاغل کوچک در آمریکابزرگترین بانک آمریکا کارکنان خود را از انگلیس خارج می‌کند

 این مدارک نشان می‌دهد بانک آمریکایی جی پی مورگان با افراد و شرکت های وابسته به غارت عظیم صندوق‌های عمومی در مالزی، اکراین و ونزوئلا تبادلات مالی داشته است. بر اساس گزارش کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی، بانک جی پی مورگان علیرغم تعهدش به مقامات آمریکا در سال‌های 2011، 2013 و 2014 مبنی بر افزایش نظارت بر پولشویی، همچنان نقل و انتقال های مشکوکی از طریق حسابهای خود داشته است.

 بانکهای نیویورک ملن، دویچه بانک، HSBC و استاندارد چارترد هم علیرغم تعهدات مشابهی که به مقامات دولتی داده بودند، همچنان پرداخت های مشکوکی را ثبت کردند. این بانک ها طی دهه گذشته میلیاردها دلار جریمه به خاطر شکست در اجرای برنامه های ضد پولشویی پرداخت کرده‌اند.

 ارزش سهام این بانک ها در هنگ کنگ پس از افشای این گزارش سقوط کرد.

 انتهای پیام/121

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جی پی مورگان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اِشویانتک؛ همچنان بهترین تنیسور زن جهان
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه