Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

ترکیه امروز (سه‌شنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم بر یک شرکت دریایی ترکیه‌ای انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت: برای ما هیچ ارزشی ندارد که در نتیجه نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا شرکت دریایی‌مان به بهانه لیبی در فهرست تحریم‌ها اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: جای بسی تاسف دارد که چنین تصمیم اشتباهی در بحبوحه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در شرق مدیترانه اتخاذ شده است.

وزارت امور خارجه ترکیه افزود: "عملیات ایرینی" اتحادیه اروپا از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت می‌کند و دولت وفاق ملی لیبی را که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، مجازات و تنبیه می‌کند.

عملیات نظامی ایرینی که 31 مارس سال جاری میلادی توسط وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شد، قصد دارد عملیات‌های دریایی و هوایی و همچنین عملیات‌هایی را با ماهواره‌ها انجام دهد تا مطمئن شود که همه کشورها به ممنوعیت تامین تسلیحات برای طرفین درگیر در لیبی احترام می‌گذارند.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه گفت: درحالی که کمک کشور ما به دولت مشروع لیبی به عنوان نقض تحریم‌های تسلیحاتی توصیف می‌شود، نادیده گرفتن کشورها و شرکت‌هایی که از طریق زمینی و هوایی به ویژه از طریق امارات برای خلیفه حفتر سلاح ارسال می‌کنند، بیانگر رفتار جانبدارانه و مغرضانه اتحادیه اروپاست. اگر اتحادیه اروپا خواستار امنیت و ثبات در این منطقه است باید این رویکرد جانبدارانه و مغرضانه خود را کنار بگذارد و با رای‌زنی و همکاری با ترکیه عمل کند.  

به گفته فایز السراج، "نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی، اگرچه این عملیات با هدف اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه طرفین درگیر در جنگ لیبی انجام می‌شود، اما این عملیات عمدتا بر فعالیت‌ها در مدیترانه تمرکز دارد در حالی که جناح تحت رهبری خلیفه حفتر که دشمن دولت مشروع لیبی محسوب می‌شود به دریافت تسلیحات و مهمات از طریق راه‌های هوایی و خاکی ادامه می‌دهد."

لیبی به دنبال سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 میلادی گرفتار یک جنگ داخلی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائیل به جوزپ بورل هشدار داد

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ام روز دوشنبه از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا از انتقاد بیشتر از اسرائیل خودداری کند.

کاتس در ایکس، که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شود، در اظهاراتی عجیب ادعا کرد: اسرائیل اجازه می‌دهد تا کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه از طریق زمین، هوا و دریا برای هر کسی که مایل به کمک باشد، برسد. زمان آن رسیده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله (لفظی) به اسرائیل را متوقف کند و حق ما برای دفاع از خود را به رسمیت بشناسد. 

پیش از این بورل اسرائیل را به ایجاد قحطی و استفاده از «گرسنگی به عنوان سلاح جنگی» در نوار غزه متهم کرده بود.

او از تغییر نگاه افکار عمومی نسبت به جنگ غزه و کاهش حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: مردم بیشتری نگران چیزی هستند که من مطمئناً می‌توانم آن را قتل عام بنامم. حدود ۳۰ هزار غیر نظامی کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: ما در اتحادیه اروپا اولویت‌هایی را (درباره قضیه فلسطین) تعریف کرده‌ایم. یکی از اولویت‌ها این است که به دنبال راه‌حل دو دولتی باشیم و به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که سرزمین و دولت خودشان را داشته باشند. مطمئناً ما ترجیح می‌دهیم (در اسرائیل) رهبری روی‌کار باشد که با این رویکرد سازگار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می‌رسد شما فکر نمی‌کنید بنیامین نتانیاهو با این رویکرد سازگار است»، اظهار داشت: نتانیاهو می‌گوید که او قاطع‌ترین مخالف این راه‌حل است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از «جوزف بورل»
  • بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی به توافق رسید
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را تصویب کرد
  • وزیر خارجه اسرائیل: بورل دست از حمله به ما بردارد
  • اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی
  • وزیر خارجه اسرائیل به جوزپ بورل هشدار داد
  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • انتقاد جالب وزیر امور خارجه مولداوی: بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم تر است!
  • انتقاد به سبک وزیر فوتبالی؛ بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم‌تر است!