Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:03:05 GMT

روایتی از انتهای معبر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۹۴۷

روایتی از انتهای معبر

اوضاع بدجوری به هم ریخته بود و تعداد زیادی از نیروها شهید شده بودند. مقداری از ماشین‌آلات سنگین هم با این اتفاق به دست عراقی‌ها می‌افتاد. مصطفی بهادری و علی ولی‌زاده مأمور شدند این تجهیزات را منفجر کنند تا به دست عراقی‌ها نیفتد و علیه خودمان مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا،«مصطفی بهادری» در عملیات «کربلای۵» در حالی که فرمانده‌ی منطقه۳ قرارگاه کربلا بود، در منطقه‌ی پنج ضلعی در حال سرکشی به نیروها به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر قطب‌الدین یکی از همرزمان این فرمانده شهید است و روایت می‌کند: «در عملیات بدر، ما برای اولین بار از موشکی که به طراحی شهید چمران و ابتکار خود بچه‌ها ساخته شده بود، استفاده کرده بودیم.اسم موشک، «رعد» بود. یکی از این موشک‌ها که روی آب  در حال حرکت بود. باید به خاکریز می‌رسید و منفجر می‌شد ولی عمل نکرد و گیر کرده بود.

مصطفی بهادری شجاعانه به همراه آقای اسکندری رفته بودند برای منهدم کردن این موشک تا به دست عراقی‌ها نیفتد. آن‌ها پایین خاکریز بودند و عراقی‌ها بالای خاکریز. مصطفی  خودش می‌گفت: «مدام آیه وجعلنا ... را زیر لب زمزمه می‌کردم که ما را نبینند. جلو چشمم اردوگاه موصل را می‌دیدم.با دست خالی با حسین اسکندری دور موشک را گود کردیم تا بتوانیم c4 (ماده منفجره) را کار بگذاریم.»

وقتی که برگشتند و مأموریت را انجام دادند، از سرانگشتان‌شان خون چکه می‌کرد.

شهید مصطفی بهادری وسط تصویر

همچنین عبدمحمد علی پور دشت بزرگ از دیگر همرزمان شهید بهادری می‌گوید: «عملیات بدر در حال انجام بود که عراق پاتک زد و نیروها مجبور به عقب نشینی شدند. در منطقه‌ی مجنون پلی زده شده بود از «پد» به سمت «روطه» (نان منطقه‌ای) که این پل رابط ما با پشت جبهه بود.

* روایتی از انتهای معبر

اوضاع بدجوری به هم ریخته بود و تعداد زیادی از نیروها شهید شده بودند. مقداری از ماشین‌آلات سنگین هم با این اتفاق به دست عراقی‌ها می‌افتاد. مصطفی بهادری و علی ولی‌زاده مأمور شدند این تجهیزات را منفجر کنند تا به دست عراقی‌ها نیفتد و علیه خودمان مورد استفاده قرار بگیرد. بعد از این که این لودرها و بولدوزرها منفجر شده بودند، مصطفی و علی سوار موتور شدند و از پل گذشتند. پل را هم منفجر کردند و تانک‌ها و نیروهای عراقی پشت پل زمین‌گیر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس تخریب چی جنگ تحمیلی چهل سالگی دفاع مقدس دست عراقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان مشهور به مرد سایه و یکی از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان در جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بود که به قول حاج قاسم سلیمانی، یار دیرین عماد مغنیه، مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبح ناپدید می‌شد.

روایتی از سرگذشت عماد مغنیه که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق شهید شد، منتشر شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی با نساجی
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • موتور چلسی در انتهای فصل روشن شد/ شکست استون ویلا به نفع تاتنهام+ فیلم
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی شد/ بزرگراه اردستانی همچنان مسدود است
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود