Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج شیرزادیان, مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده که نوید خوبی برای استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: درحوزه بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش، توزیع ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک، شیلد و لباس حفاظت فردی ادامه دارد همچنین برای توزیع این اقلام در میان مراکز غیر دانشگاهی هم طی توافقی با سازمان صمت، بیمارستان های غیر دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از منظر تأمین تجهیزات سرمایه‌ای نیز امروز در نشست ویدیو کنفرانس پروژه‌هایی از جمله راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان هرسین با ۶ میلیارد تومان اعتبار، سی تی اسکن بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع ) با ۵ میلیارد تومان اعتبار و افزوده شدن ۱۵ تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان با ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار را خواهیم داشت.

شیرزادیان تصریح کرد: همچنین تجهیزات سرمایه ای ویژه بیماران کرونایی و غیر کرونایی که اخیراً تهیه شده امروز در اختیار مراکز بیمارستانی و بهداشتی- درمانی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزایش یافته و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گلستان و فارابی ۲ برابر شده است و به همین ترتیب تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافته است.

شیرزادیان تصریح کرد: باتوجه به این وضعیت می طلبد که بخش های آی سی یو و مراقبت‌های ویژه را توسعه دهیم هر چند در حال حاضر وضعیت استان خوب است.

وی افزود: ۱۲ تخت آی سی یو به ظرفیت تختهای بیمارستان فارابی افزوده خواهد شد و طی هفته آینده ۱۵ تخت آی سی یو نیز به ظرفیت بیمارستان گلستان امام رضا(ع) افزوده خواهد شد.

شیرزادیان گفت: از ظرفیت مراکز درمانی نظیر بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی در بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده شده و شماری از بیماران در این بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تامین ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک برای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و دپوی مناسبی از این نظر برای پاییز تهیه شده است همچنین وظیفه تامین برای دیگر مراکز و ارگانها بر عهده سازمان صمت است که ۱۰ تولید‌کننده دیگر به مجموعه تولیدکنندگان استان کرمانشاه افزوده شده است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: در صورتی که پارچه مورد نیاز در اختیار کارخانه ها قرار گیرد از نظر تولید ماسک مشکلی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد رسیده که نوید خوبی برای استان است حتی ادارات هم برای دریافت سهمیه روزانه از سازمان صمت مشکلی ندارند و همچنین از نظر تولید ماسک n۹۵ هم مازاد تولید در استان کرمانشاه وجود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه تولید ماسک آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی