Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین:‌ مریم سرخوش

شاید بیراه نباشد اگر مدعی شویم که پرسپولیس دیشب در حالی مغلوب شد که همزمان با الدحیل، AFC و تیم داوری را هم پیش روی خود داشت. آنها باید مقابل میزبان میلیاردر لیگ قهرمانان قرار می‌گرفتند و پیش بینی اقدام‌های عجیب و غیرمنتظره چندان سخت نبود. پیش از آغاز بازی فعالیت‌های رسانه‌ای عجیبی علیه پرسپولیس و همسو با منافع الدحیل شکل گرفت؛ از پیشنهاد تیم‌های قطری به بشار رسن تا بخشیده شدن ناگهانی بن‌عطیه مدافع اخراجی الدحیل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که اگر تخلف نباشد قطعا ناجوانمردانه است، آن ‌هم در جریان مسابقاتی که حساسیت قابل توجهی برای تیم‌ها دارد. بشار به تازگی قراردادش را با 10 درصد بیشتر از قرارداد قبلی به مبلغ 470 هزار دلار با پرسپولیس تمدید کرده اما در لیگ قهرمانان مورد توجه قرار گرفته است. رسانه‌های  قطر هم این خبر را پیش از این دیدار پوشش دادند تا با این بحث، به نوعی حاشیه را به اردوی پرسپولیس ببرند.

زمانی که قرارداد بشار امضا شد، مدیران باشگاه اعلام کردند که اولین پرداختی به این بازیکن یک ماه بعد از زمان قرارداد است. یعنی پرسپولیس تنها دو هفته دیگر برای پرداخت این مبلغ به بشار رسن زمان دارد و اگر این وعده محقق نشود، بشار می‌تواند همکاری خود را یک‌طرفه فسخ و راهی همان تیم‌هایی شود که اکنون پیشنهادشان را پیش روی خود دارد. هر چند که پرداختی اول مبلغ قابل توجهی نیست که مدیران پرسپولیس در تامین آن به مشکل بخورند اما باشگاه باید در فاصله کمی از اولین پرداخت، 100 هزار دلار دیگر هم به بشار رسن پرداخت کند و این اتفاق ممکن است به چالش جدیدی با این بازیکن بدل شود. خبری که روزنامه استاد الدوحه قطر صبح روز بازی الدحیل – پرسپولیس به آن اشاره کرد و نوشت «سه باشگاه این کشور به جذب بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس علاقه دارند و امیدوارند بتوانند باتوجه به بندی که در قرارداد این بازیکن وجود دارد او را جذب کنند. بر اساس منابع خبری، بشار رسن هم علاقه دارد در لیگ ستارگان قطر بازی کند و می‌تواند طبق قرارداد منعقد شده، پرسپولیس را ترک کند.»

دیگر حاشیه پیش از بازی پرسپولیس با میزبان قطری اقدام عجیب AFC بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا چند ساعت پیش از آغاز این بازی به استناد بندهای قانونی و اختیاری که برای اصلاح اشتباهات داوری دارد کارت قرمز مهدی بن‌عطیه، مدافع سرشناس الدحیل را پاک و مجوز حضور او برابر پرسپولیس را صادر کرد. بخشش این بازیکن چند ساعت قبل از بازی اعتراض باشگاه ایرانی را به دنبال داشت و عنوان کردند «این کار واقعا شائبه‌برانگیز و عجیب است و هیچ جای دنیا ۲ ساعت مانده به بازی بازیکنی که در چنین تورنمنتی محروم است را نمی‌بخشند.»

البته هوشنگ نصیرزاده کارشناس امور داوری و حقوقی فوتبال در این باره اعلام کرد «کنفدراسیون فوتبال آسیا با نظر به تصمیمات گرفته شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا این تصمیمات را می‌گیرد و کمیته انضباطی هم به نظر اصلاحی داوران استناد می‌کند. اگر داوری تصمیم خود را پس بگیرد و کمیته انضباطی هم در جلسه به این جمع‌بندی برسد که تصمیم گرفته شده جدید را با تصمیم قبلی جا به جا کند، این حکم در هر ساعتی می‌تواند اعلام شود و فرقی نمی‌کند چند ساعت به بازی مانده باشد.» اما نکته مهمی که در کارشناسی‌های حقوقی دیده نمی‌شود این است که هر اقدام قانونی و نتیجه آن را نمی‌توان به معنای درست بودن آن تصمیم قلمداد کرد. این تصمیم از آن اتفاقات نادر است که فقط در فوتبال آسیا شاهد آن هستیم.

قبول داریم اخطار یک بازیکن را کمیته انضباطی می‌تواند اصلاح کند اما از سوی دیگر باید بدانیم برای بخشش این بازیکن در AFC چه اتفاقی رخ داده. بسیاری از کارشناسان فوتبال بارها از جایگاه‌ ضعیف فوتبال ایران در AFC انتقاد کردند و اتفاقات علیه تیم‌های ایرانی و شرایط دیروز هم این خلأ و تاثیرگذاری شیوخ عربی را دوباره عیان کرد. با شروع بازی مشکلات دیگر هم قابل تشخیص بود. به نظر می‌رسید که داور سریلانکایی این بازی تحت تاثیر تصمیم AFC قرار گرفته بود و به ویژه در نیمه اول اصلا قدرت اداره بازی را نداشت. برخی کارشناسان داوری اشتباهات او در این نیمه را تعمدی عنوان می‌کنند.

با این اوصاف این روزها نگرانی از تاثیرگذاری مقامات عربی بر تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر از قبل شده. مدیران این کنفدراسیون تلاش‌ می‌کنند که فوتبال آسیا را به سطح مدرن قاره‌های دیگر برسانند اما به نظر می‌رسد که محقق شدن این ساختارها وابسته به برخی مسایل ناصواب شده است. قطری‌ها با وجود تمام تهدیداتی که کرونا برای سلامت جهان به وجود آورده میزبان لیگ قهرمانان آسیا شدند و البته هزینه‌های زیادی را هم برای برگزاری این بازی‌ها می‌پردازند تا به نوعی ناجی کنفدراسیون لقب بگیرند. همان کشوری که پشت سرش حرف‌ و حدیث‌های زیادی برای کسب میزبانی جام جهانی مطرح شد و قطعا در سال افت تیم‌های عربستانی خواهان کسب قهرمانی لیگ آسیا در کشور خود  است. به همین دلیل است که بستن راه صعود پرسپولیس به یک مرحله هشتم و عدم تقابل احتمالی سرخپوشان با دیگر نماینده این کشور در مرحله بعد می‌تواند هدیه‌ای به قطری‌ها برای حضور راحت‌تر در فینال این رقابت‌ها باشد.

کد خبر 551316 برچسب‌ها فوتبال - لیگ قهرمانان آسیا باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال لیگ قهرمانان آسیا باشگاه پرسپولیس کمیته انضباطی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بشار رسن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

سرمربی پرتغالی الهلال اشتباه‌های داوری را دلیل ناکامی تیمش برابر العین و حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست.

به گزارش مشرق، الهلال، مدعی بزرگ و شانس اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بود اما این تیم پرستاره و متمول عربستانی از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماند. الهلال در دیدار برگشت برابر العین در بازی برگشت دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما شکست چهار بر دو در بازی رفت باعث شد تا تیم پرستاره عربستانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها از صعود به فینال بازبماند.

به نوشته سعودی‌اسپورت، ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال، در نشست خبری پایان بازی برابر العین گفت: داوری پنالتی ما را در دقیقه ۴۶ نگرفت که اگر آن پنالتی گرفته می‌شد روند بازی کاملا تغییر می‌کرد. اشتباه‌های داوری باعث شد تا به هدفمان نرسیم.

او ادامه داد: ۱۰ فرصت مسلم گلزنی در این دیدار داشتیم اما تنها دو گل به ثمر رساندیم. بازیکنان برای صعود به فینال نهایت تلاش‌شان را به کار گرفتند. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما بدشانس بودیم. نبود میتروویچ و نیمار در این بازی تاثیر داشت و با این دو بازیکن شرایط خط حمله تیم متفاوت می‌شد. تغییراتی را در ترکیب تیم به وجود آوردم. با آنکه فرصت‌های خوبی را خلق کردیم اما از آنها استفاده نکردیم.

ژسوس همچنین به انتقاد از بازیکنان العین پرداخت و آنها را به وقت‌کشی متهم کرد. او گفت: بازیکنان العین برای کشتن وقت بازی خود را به زمین می‌انداختند و ریتم بازی را خراب کردند. بخش زیادی از وقت بازی به خاطر چنین حرکاتی گرفته شد. از این ناکامی واقعا ناراحتم؛ با این حال به بازیکنان گفتم که سرتان را بالا بگیرید.

سرمربی الهلال در پایان گفت: هر چند که در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بودیم و حذف شدیم اما هنوز فرصت کسب دو جام را داریم. در لیگ عربستان شانس اصلی قهرمانی هستیم و در جام حذفی هم می‌توانیم به قهرمانی برسیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا