Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:41:49 GMT

معروف‌ترین مراکز خرید قشم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۳۰۸

معروف‌ترین مراکز خرید قشم

جزیره قشم از آن جاهایی است که هر گردشگری با سلایق مختلف می‌تواند به آن سفر کند. اگر شما یک طبیعت‌گرد یا ماجراجو هستید، قطعا قشم برای شما پشنهادات جذابی دارد، اگر برای خوشگذرانی سفر می‌کنید، استراحت و تفریحات آبی کنار خلیج فارس به تنهایی یک پکیج کامل برای شما خواهد بود. اما اگر شما مسافری هستید که به قصد خرید، راهی جزیره می‌شوید، قطعا می‌دانید که قشم مقصد مناسبی برای خریدهای مقرون به صرفه است و ما در این مقاله قصد داریم به منظور آگاهی بیشتر از بازار قشم، مجموعه‌ای از مراکز خرید این جزیره را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بازارهای محلی تا پاساژهای امروزی قشم

سال‌ها قبل وقتی به مراکز تجاری قشم سفر می‌کردیم، با حجم زیادی کالای خارجی مواجه می‌شدیم و این فرصت فراهم بود تا با قیمت‌های کمتر اجناس باکیفیت فراهم کنیم. با اعمال تحریم‌‌ها علیه ایران و بالا رفتن قیمت دلار، ورود کالاهای خارجی به قشم کمتر و کمتر شد اما هنوز هم این منطقه به خاطر تنوع در اجناس و قیمت  پایین از محبوبیت خوبی برخوردار است. علاوه بر این صنایع دستی زنان همیشه طرفداران خودش را داشته و در هر گوشه کناری هنر اهالی جزیره به ویژه زنان به چشم می‌خورد.

بازار قدیم

قدیمی‌ترین بازار قشم به همین نام شناخته شده و در نزدیکی اسکله شهید ذاکری قرار گرفته است. راهروهای تودرتو و سرپوشیده که انواع کالاهای ریز و درشت در آن به فروش می‌رسد. در بازار قدیم  قشم همانند دیگر بازارهای محلی، شما می‌توانید فرهنگ و اقتصاد مردم محلی را با هم ببیند. شاید جالب باشد بدانید این بازار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آسیا، خاورمیانه و بازاری موثر در حاشیه خلیج فارس شناخته می‌شود.

بازار درگهان

بازار درگهان یا بهتر است بگوییم شهر بازاری درگهان از قدیم تا الان از مراکز خرید محبوب و معروف برای مسافران تجاری و گردشگران در ایران بوده است. درگهان در شمال جزیره قرار گرفته و با مرکز قشم حدود بیست دقیقه‌ای فاصله دارد. مجموعه‌ پاساژهای مختلف که از مهم‌ترین‌ها آنها می‌توان بازار نخل، بازار اطلس، بازار دودلفین، بازار دریا، مروارید و ایران زمین را نام برد.

بازار نخل با معماری بومی و متفاوتش نگاه هر رهگذری را به خودش جلب می‌کند. بیش از ۲۰۰ غرفه در این پاساژ فعال هستند که اکثرا به فروش پوشاک مشغولند. بخشی از فضای پاساژ را به کافه و رستوران اختصاص دادند که مشتریان می‌توانند از خدمات پذیرایی آن استفاده کنند.

بازار اطلس به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال کیف، کفش و چمدان با قیمت مناسب هستند. این پاساژ رو به روی بازار نخل قرار گرفته، بنابراین بعد از گشت و گذار در بازار نخل می‌توانید سری هم به بازار اطلس بزنید.

اگر شما قصد خرید از بازار درگهان را دارید، بدون شک اسم بازار دودلفین را شنیده‌اید. پاساژی از اجناس مختلف شامل کیف ‌‌و‌‌کفش، بدلیجات، پوشاک، شال و روسری و دیگر اجناس که اجازه نمی‌دهد شما دست خالی از آنجا بیرون بروید. طبقه دوم بیشتر به فروش عمده اختصاص یافته و برای جابه جایی وسایل و خریدهای سنگین آسانسور تعبیه شده است.

یکی دیگر از بازارهای بزرگ درگهان، پاساژ دریاست که دریایی از اجناس مختلف مانند پوشاک و لوازم خانگی در آن پیدا می‌شود. در این بازار حدود ۱۵۰۰ واحد اقتصادی فعال وجود دارد که اگر بخواهید با حوصله در آن بگردید، قطعا یک روز را باید تنها به این پاساژ اختصاص بدهید.

همانطور که گفته شد، وسعت درگهان به اندازه یک شهر با کالاهای متنوع است که نوشتن درباره‌ی جزئیات بیشتر، در این مقاله نمی‌گنجد.

اقامت در قشم

اگر تنها به قصد خرید به قشم می‌روید، توصیه می‌کنیم اقامتگاهی در همان حوالی رزرو کنید. سامانه رزرو ویلا، سوئیت هومسا  www.homsa.ir در کنار شماست و پیشنهادات جذابی برای اقامت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با مراجعه به صفحه سوئیت و آپارتمان در قشم، واحد مورد نظرتان را انتخاب کنید و درخواست خود را به تیم پشتیبانی ارسال نمایید. هم‌چنین وبسایت هومسا امکان اجاره اقامتگاه بوم گردی در قشم را نیز برای کاربرانش فراهم نموده است.

مراکز خرید شهر قشم

بافت جدید شهر قشم شامل پاساژها و مراکز خریدی می‌شود که خرید و گشت‌ و گذار در آن، از تفریحات جذاب جزیره به شماره می‌رود. سیتی سنتر ۱ و ۲ این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید پوشاک درجه یک با قیمت مناسب خرید کنید اگرچه این تجربه ناب به نسبت سال‌های گذشته ضعیف‌تر شده است. رستوران، فست فود و کافه‌های پاساژ انواع غذا و نوشیدنی‌های سنتی و مدرن را سرو می‌کنند و در کنار خریدهای هیجان انگیز لحظات خوبی را برای گردشگران می‌سازند. این دو پاساژ به واسطه یک پل به هم وصل شده‌ است و در داخل، با عبور از یک تونل کوتاه امکان رفت و آمد فراهم می‌شود.

مرکز خرید ستاره، فردوسی، پردیس، خلیج فارس، نخل زرین، سیمرغ و غیره از دیگر پاساژهای نسبتا جدید قشم است که در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. در تمام این بازارها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ انواع برندهای خارجی و داخلی پوشاک، لوازم آرایش، لوازم خانگی و غیره را به صورت عمده یا خرد در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. برای سهولت در رفت و آمد و استفاده بهینه از زمان، توصیه می‌کنیم با رزرو و اجاره سوئیت و ویلا ارزان در قشم و یا آپارتمان‌های دربست بیشترین استفاده را از سفر به جزیره شگفت انگیز قشم داشته باشید. رزرو آسان و سریع از هومسا به شما کمک می‌کند قبل از سفر، خیالتان از بابت اقامتگاه راحت باشد و برنامه خرید خودتان را با آرامش بچینید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر سم رایسین قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس بازارهای محلی بازار قدیم بازار درگهان مراکز خرید اجاره سوئیت و ویلا رپرتاژ آگهی قرارداد الجزایر سم رایسین قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس مراکز خرید بازار نخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا ۷۰ هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال ۶۳ هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899074

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد