Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه بعد از تشکیل اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتگویی با روزنامه شرق انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- در شهریور ۱٣۵۸، یک سال قبل از آغاز جنگ آقای ابراهیم یزدی، وزیر خارجه ایران، برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عدم تعهد به کوبا می‌رود که ایران از پیمان سنتو بیرون آمد و به غیرمتعهدها پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین جلسه غیرمتعهدها، وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس ملاقاتی با صدام داشت و مسائل مفصلی را با او مطرح می‌کنند، از جمله اینکه مشکلات خود را حل کنیم، ما همسایه هستیم و نمی‌خواهیم بجنگیم چون صدام بعد از ۲۲ بهمن ١۳۵۷ شروع به شیطنت در خوزستان و کردستان کرده بود. صدام هم تأیید می‌کند و بعد جلسه به حیاط هتل محل اقامت خود می‌رود. آجودان صدام که سرهنگ بوده به او می‌گوید خیلی مذاکره خوبی بود و روابط ایران و عراق ان‌شاءالله خوب می‌شود و ایرانی‌ها آمادگی‌شان برای همکاری خوب بود؛ اما صدام به او می‌گوید تو چقدر احمق و ساده‌ای مگر ما می‌توانیم با ایرانی‌ها کنار بیاییم، من کاری می‌کنم که ایرانی‌ها فارسی‌حرف‌زدن یادشان برود. 

- آنها از سال ۱٣۵۸ تصمیم خود را برای جنگ گرفته بودند، اینکه بگوییم ما می‌توانستیم کاری کنیم که جلوی جنگ را بگیریم، ما نبودیم که تصمیم بگیریم جنگ کنیم یا خیر، آنها تصمیم خود را به هر قیمت گرفته بودند.

- صدام به‌روشنی به یک مقامی گفته بود که در قرارداد ١۹۷۵ که با ایران امضا کردیم، ما در موضع ضعف بودیم و آمریکا پشت ایران بود، حالا هیچ‌کسی پشت ایران نیست و ما کار را تمام می‌کنیم.

- 10 شهریور سال ۱٣۵۹ آقای هانی الحسن، وزیر خارجه الفتح یا همان سازمان آزادی‌بخش فلسطین، به تهران آمد و با آقای هاشمی‌رفسنجانی ملاقات داشت و تمام نقشه‌های عملیات نظامی عراق را روی میز گذاشت و گفت برنامه‌شان این است. مرحوم هاشمی‌رفسنجانی هم در شورای انقلاب، هم به امام و هم در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گزارش مفصلی از دیدار با هانی الحسن دادند و گفت باید فکری بکنیم. بنی‌صدر به‌صراحت می‌گوید ما کاری نمی‌کنیم و این خبرها دروغ است و صدام کاری نمی‌کند که در مقابل افکار عمومی دنیا قرار بگیرد؛ یعنی اجازه نداد هیچ کاری انجام شود و حتی یک فشنگ به جبهه‌ها برود.

- در 17 شهریور ۱۳۵۹ نیز بنی‌صدر در صحبت‌های خود به صدام چراغ سبز داد که اوضاع مملکت به هم ریخته و بیا که پیروزی. فردای آن روز فرماندهان سپاه نامه مفصلی برای امام نوشتند که چه خبر است! این آقا فرمانده کل قواست و این حرف را زده، کشور دارد چه می‌شود؟ فکر می‌کنم شهید بهشتی این نامه را به امام داده باشند که آن نامه هم خیلی مهم است، اما بنی‌صدر باز دوباره می‌گوید جنگ نمی‌شود.

- سال ۱٣۶۲، آقای عبدالحلیم خدام، معاون حافظ اسد، به تهران آمد؛ من، آقای ولایتی و آقای شیخ‌الاسلام در مذاکره با او حضور داشتیم که خدام حرف عجیبی زد. گفت: در اول شهریور ۱۳۵۹، من تمام برنامه‌ها و نقشه‌های عملیاتی ارتش عراق علیه ایران را به دست یک مأمور ویژه خود دادم، حتی از طریق وزارت خارجه هم عمل نکردیم و گفتم به وزارت خارجه ایران هم نمی‌دهیم و مستقیم به دست آقای قطب‌زاده که وزیر خارجه ایران است برسان که او به دست امام بدهد. نمی‌دانم قطب‌زاده این نقشه‌ها را چه کار کرده است؛ بنابراین کار کاملا برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

- ما مدارک و اسناد فراوانی داریم که برژینسکی به اردن می‌رود، صدام هم به آنجا می‌رود و با او هماهنگ می‌کند و یک هفته قبل از شروع جنگ صدام به ریاض می‌رود و با سران سعودی جریان را هماهنگ می‌کند. سند همه اینها موجود است...به صدام گفته شده بود الان در ایران کسی نیست که مقابل شما بایستد. ارتش که به هم ریخته، فرمانده‌اش بنی‌صدر است که با ماست، پس بزن و جلو برو.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنگ خارجه ایران وزیر خارجه نقشه ها بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه اکوسیستم منطقه جنگلی الیمالات به دلیل قطع درختان و انتقال شن و ماسه به زمین‌های جنگلی از بین رفته و قابل بازگشت نیست، خواستار حد اعلای برخورد با همه مسئولان، عوامل اصلی و پشت پرده این جنایت محیط زیستی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام رحمت الله حاجی‌زاده امام جمعه نور گفت: افرادی که به عنوان سرمایه‌گذار و مجری پروژه شروع به کار کردند برای تأمین پارکینگ آن ادعا دارند که با موافقت شفاهی مسئولان اداره منابع طبیعی و بدون اخذ مجوزهای کتبی لازم کار را شروع کردند.

وی افزود: در مسطح کردن زمین برای پارکینگ مجموعه، در محلی که دکل‌های بزرگ برق وجود داشت درخت‌های زیادی را قطع کردند.

امام جمعه نور بیان کرد: دو روایت وجود دارد؛ اول اینکه گفته شده قطع این درختان به دلیل اینکه در حریم دکل‌های برق بوده باید انجام می‌شده و از وظایف محیط زیست است که این درخت‌ها را قطع کند و در روایت دوم برخی می‌گویند که محیط زیست فقط وظیفه دارد سرشاخه‌های درختان را کوتاه کند تا فاصله آن تا سیم‌های فشار قوی حدود پانزده متر باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: به هر حال این بحث‌ها برای حدود یک ماه بود که در این مدت بسیاری از درختان قطع شدند و برخی نیز از ریشه در آمدند، این در حالی است که به صورت غیرمجاز از شن و ماسه کف رودخانه هم برای محوطه سازی استفاده و خاک نیز از وضعیت طبیعی خارج شده است و دو آب‌راه که در زمان سیل محل عبور آب بود، را مسدود کردند.

اکوسیستم منطقه نابود شد

امام جمعه نور افزود: اکوسیستم این منطقه به دلیل قطع درختان و انتقال شن و ماسه به زمین‌های جنگلی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: با این پاکسازی آقای کریمی؛ دادستان استان وارد عمل شد و همزمان با بازدید مرجع قضایی، وقایع رسانه‌ای شد.

حاجی زاده افزود: گزارشی با مضمون انجام تخلف در منطقه مسکوت مانده و سعی کرده‌اند خبری به جایی درز داده نشود.

وی ادامه داد: خبرهای تأیید نشده حاکی از آن است که سرجنگلبان به جای تشویق توبیخ هم شده است که چرا به این مسأله ورود کرده است.

ورودی صدهزار تومانی ؟!

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به اخذ ورودی به مبلغ صد هزار تومان به ازای هر نفر بیان کرد: دبیر حفظ بیت‌المال مازندران از میزان مبالغ دریافتی اطلاع دارد و مبالغ دریافتی را قابل توجه توصیف می‌کند، درحالی که قبلاً هیچ مبلغی بابت ورودی دریافت نمی‌شد.

امام جمعه نور اضافه کرد: این افراد محکوم شدند و قرار است مواردی از تخریب را جبران کنند، اما همه خسارات وارده قابل جبران نیست، زیرا درخت‌های ریشه کن شده یا خاک مخلوط شده با شن و ماسه را نمی‌توان به حال اول باز گرداند.

صدور مجوزها از طریق قدرت‌های  پشت پرده

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: بی‌توجهی و ترک فعل‌ها باعث این تخریب  شده و این کاری نبوده است‌که یک فرد با یک‌ بیل و تبر انجام دهد و  وجود ادوات سنگین باید توجه مسئولان‌ را جلب می‌کرد.

وی افزود: مجموعه‌ای که با حجم زیاد تخلفاتی را انجام می‌دهد، به تنهایی وارد عمل نشده و قدرت‌های پشت پرده در صدور مجوزهای ضمنی مؤثر بوده‌اند، اما اکنون پا پس کشیده‌اند.

امام جمعه نور خواستار مقابله با قدرت‌های پشت پرده شد و گفت: کسانی که پشت پرده این ماجرا هستند در مشهد و شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و دارای قدرت هستند.

گلایه داریم؛ با عوامل اصلی برخورد کنید

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده یادآور شد: با توبیخ یک مدیر استانی که او هم تحت فرمان فرد دیگری بوده مسأله به صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود.

امام جمعه نور افزود: برکناری رئیس منابع طبیعی شهرستان مسأله را حل نمی‌کند و از احکام صادره مشمول عوامل پشت پرده نیست.

وی گفت: گلایه داریم که به جای تعویض یکی دو مدیر پایین دستی متخلف، اصل داستان تحت نظارت قرار نگرفت.

وی خواهان حد اعلای مقابله و برخورد با قدرت‌های پشت پرده و عوامل اصلی در مسئله الیمالات شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد