Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه شنبه با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کمرئی معاون وزیر آموزش و پرورش، مهندس آذرکیش مدیرکل کاردانش وزارت آموزش و پرورش، دکتر حاجبی رییس مرکز تحقیقات وکشاورزی منابع طبیعی استان، حجت الاسلام شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی، نظری معاون مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان آیین افتتاح ۱۶ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش کشاورزی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری معاون مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: امروز اولین هنرستان وابسته به وزارت جهادکشاورزی در شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه راه اندازی هنرستان شهدای کشاورز در شهرستان حاجی آباد که قطب کشاورزی می باشد می تواند تحولی عظیمی در تولید ملی و امنیت غذایی باشد، افزود: در شهرستان حاجی آباد۲ هزار ۳۲۸ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند که سهم بخش کشاورزی ۲.۱ درصد است.

به گفته این مسوول، در استان هرمزگان تعداد ۱۶۰ هنرستان وجود داشته که در ۱۵ هنرستان پذیرش دانش آموز در رشته های مهارتی کشاورزی انجام می شود.

نظری ابراز داشت: از کل دانش آموزان متوسطه دوم که تعداد ۶۵ هزار و ۲۶۴ نفر در استان بوده تعداد ۱۷ هزار و ۳۹۹ نفر بعنی ۲۶/۶ درصد در هنرستانهای تابع آموزش و پرورش تحصیل کرده که سهم بخش کشاورزی تنها ۵۸۰ نفر یعنی ۳.۳ درصد دانش آموز است.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: ترویج کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی این استان از طریق آموزش هنرجویان از زمان تحصیل در مدارس مهیا شده است.

وی افزود: آموزش هنرجویان باعث می شود گامهای موثری در بخش کشاورزی استان هرمزگان برداشته شود.

این مسوول در پایان گفت: آموزش و پرورش کمک به بخش کشاورزی را تضمین می کند و با تمام قوا در راستای توسعه این بخش گام بر می دارد.

گفتنی است؛ هم‌زمان با فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ مراسم افتتاح ۱۶ هنرستان جدید وابسته به وزارت جهادکشاورزی و آغاز سال تحصیلی در ۲۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشاورزی انجام شد.

کد خبر 5030090

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی هرمزگان آموزش و پرورش هرمزگان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان آموزش و پرورش بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله

شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آنها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان