Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تالش در مجلس گفت که به دلیل سیل اخیر در تالش تمام راه‌های روستایی و عشایری تخریب شده و نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش ایسنا، بهمن محمدیاری در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری با اشاره به سیل اخیر در گیلان به خصوص شهرستان تالش گفت: سیل در شهرستان تالش تلفات جانی و مالی به دنبال داشته است، قطعا اگر این اتفاق در  تهران و مرکز کشور رخ می‌داد این حجم از بی‌تفاوتی دیده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه ما سالیانه چندین بار آبستن سیل است و به نگاه ویژه نیاز دارد.

وی افزود: خسارت مالی وارد شده ناشی از سیل طبق برآوردها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به اینکه طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان در مقابل همه مردم مسئول هستند هیأت رئیسه مسئول است که از دولتمردان درباره پیگیری‌های انجام شده برای کمک به سیل‌زدگان سوال کند. حداقل‌ترین کار این است که وزرای راه و نیرو به منطقه اعزام شده و به صورت میدانی موضوع را بررسی کنند.

نماینده تالش ادامه داد: تمام راه‌های روستایی و عشایری در شهرستان تالش تخریب شده که نیاز به ترمیم دارد. متأسفانه بالغ بر ۱۲ نفر مادر باردار در منطقه گیر کرده و به امکانات برای دسترسی به اماکن بهداشتی نیاز دارند. درخواست من از هیأت رئیسه و نمایندگان داشتن اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تالش است که به دلیل آن جاده‌های مواصلاتی و پل‌ها خراب شده‌اند.

امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر خطاب به امیری معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به سیل رخ داده در استان گیلان به خصوص تالش گزارش مکتوبی به مجلس درباره اقدامات انجام شده برای کمک به سیل‌زدگان ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب در ۶ روستای این شهرستان ۸۸۳ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، فرهاد شیبک ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیلاب اخیر در این شهرستان اظهارداشت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب تنها به 6 روستای اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو 540 میلیارد ریال خسارت زد.

وی افزود: بیش‌ترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره‌سازی در حاشیه رودخانه‌ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب‌ها افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل‌ها و آبروها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارندگی 2 روز اخیر سبب ریزش کوه به همراه رانش و آبشستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن 80 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شیبک ادامه داد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در 2 نقطه به میزان 12 میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و 300 هکتار از مزارع گندم با 30 درصد خسارت، آسیب به 75 کیلومتر راه های بین مزارع به میزان 250 میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می‌شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند