Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:29:59 GMT

دولت در زمینه خرید پسته سنگ اندازی نکند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۱۵۴

دولت در زمینه خرید پسته سنگ اندازی نکند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جلالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ استان تولیدکننده پسته هستند و حدود ۲۰۰ هزار خانوار با تقریباً یک میلیون نفر با پسته اشتغال مستقیم و ۵ میلیون نفر نیز به طور غیرمستقیم از این مسیر ارتزاق می‌کنند.

وی با اشاره به ارزآوری و اهمیت استراتژیک محصول پسته، افزود: با توجه به حجم بالای درآمد و اشتغالزایی محصول پسته، نباید اجازه داد به کشاورزان کم لطفی و بی رحمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افزایش نهاده‌های کشاورزی اشاره و بیان کرد: افزایش پنج تا ۶ برابری قیمت کود و سم هزینه‌های بالایی را روی دست کشاورزان گذاشته است و کم آبی مشکل دیگری است که سبب می‌شود تولید پسته با سختی صورت گیرد و به محصول نهایی تبدیل شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد: دولت نباید در خرید پسته سنگ اندازی کند و با ایجاد تعهد ارزی و باطل کردن کارت‌های بازرگانی برای صادرات مشکل درست کند که این موارد موجب نگرانی شده است.

دولت موانع بر سر راه صادرات را رفع کند

جلالی با بیان اینکه دولت موانعی را که در مسیر صادرات ایجاد کرده بردارد، اظهار کرد: اگر امسال پسته ما در بازار جهانی حضور نداشته باشد کشور رقیب منتفع شده و بازاری که یک قرن با تلاش به دست آوردیم را از دست خواهیم داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید کل محصولات کشاورزی ما ۴۰ میلیارد دلار است، سهم صادرات ۲ میلیارد دلار یعنی ۵ درصد است که به دولت گفتیم ارزش ندارد که بخواهید از این رقم سهمی بگیرید.

جلالی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی یک قرن تلاش، بازار خوبی در زمینه پسته در دنیا به دست آوردیم نباید به خاطر موانعی که بانک مرکزی در مسیر صادرات ایجاد کرده برای صادرات و بازار پسته ایران مشکل ایجاد شود.

به گفته وی در یکی، دو سال گذشته پسته آن طور که باید صادر نشده و اگر این محصول صادر نشود کشور رقیب بازار ایران را می‌گیرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: اگر امسال در بازار جهانی حضور نداشته باشیم بازارهای جهانی را که طی این سال‌ها در دست ما بودند را از دست خواهیم داد بنابراین موانع باید برطرف شود تا بتوانیم پسته را صادر کنیم که قشر زحمت کش کشاورز آسیب نبینند.

کد خبر 5030192

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین جلالی مجمع نمایندگان استان کرمان پسته ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • شمش خم کن چیست؟
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود