Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، رضا حاجی‌پور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، اول مهرماه) در نطق میان دستور، اظهار داشت: 119 روز از آغاز کار مجلس یازدهم گذشت و این مجلس که در رسانه‌ها صفت انقلابی را یدک می‌کشد باید حداقل انتظارات موکلین را برآورده نماید، در عرصه ملی دو چالش عظیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدالت یکی از مهمترین فصول اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که به مثابه چراغ راه و مانفیست چله دوم انقلاب اسلامی ایران و چراغ راه دستیابی به آرمان‌های بلند ملت ایران است. به گفته رهبر انقلاب ما در تحقق عدالت اجتماعی نمره قابل قبولی کسب نکرده‌ایم و این گزاره بدیهی بر کسی پوشیده نیست و عجیب که برخی از خواص قاعده اﻻﻫﻢ ﻓﺎﻻﻫﻢ را درک نمی کنند. عدالت اگر در جامعه جاری شود بدون شک همه مشکلات اقتصادی کشور رفع و رجوع می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در مجلس 2 اقدام عملیاتی را باید انجام دهیم، افزود: باید قوانین گذشته را بررسی کنیم تا قوانینی که رانتی را برای عده‌ای خاص ایجاد کرده حذف کرده و به توزیع عادلانه ثروت کمک کنیم و از تمرکز منابع در کلانشهرها بپرهیزیم.  انفال را به مردم بازگردانیم و بدانیم که منابع خدادادی زیرزمینی و روزمینی، نفت، گاز، معادن، جنگل و دریا متعلق به مردم است. انفال با نظارت نمایندگان مجلس به جای اینکه خرج دولت شود باید خرج ملت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعید می‌دانم در مورد اهمیت آموزش و پرورش تردید داشته باشیم و در زمان انتخابات نگفته باشیم "اگر امروز همه چیز داشته باشیم و آموزش و پرورش نداشته باشیم، هیچ چیز نخواهیم داشت". موضوع تامین معیشت قشر فرهنگی و تبدیل وضعیت آموزگاران دارای اهمیت فراوانی است. رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان اگر در جایگاه‌های امروزی قرار دارند، از نتایج وجود آموزش و پرورش است که چنین جایگاه‌هایی تعریف شده است.

وی خطاب به نمایندگان محترم، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، افزود: استان مازندران 3 میلیون 300 هزار نفر جمعیت دارند که بودجه استانی می‌گیرد، اما خدمات ملی می‌دهد.

حاجی پور با اشاره به موضوع منابع طبیعی در استان مازندران، گفت: مقام معظم رهبری در مورد منابع طبیعی مازندران گفتند «دو ثروت عظیم و دو فرصت بزرگ برای این استان عبارت است از دریا و جنگل». منابع طبیعی استان مازندران در منظر مسافران و گردشگران یکی از بهترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود اما در پس ظاهر سبز و نیلی استان، متاسفانه دست اندازی و تخریب این منابع با روندی صعودی در حال افزایش است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت کشاورزی در استان مازندران، بیان کرد: مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد که برنج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هیچ توجهی به برنج کاران نکرده‌ایم و امروز که محصولات خود را تولید کرده‌اند در کارخانه‌ها باقی مانده است. هزینه‌ها 500 برابر شده اما برنج به همان قیمت است و خریداری نیست.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: سران قوا دستوری صادر کنند تا نهاد‌های کشوری و لشگری برای تشویق برنج کاران و خرید محصولات آن‌ها قدم بردارند تا محصولات آن‍‌ها در کارخانه‌ها انبار نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم