Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود توانستند یک روش ساده و کاربردی برای از بین بردن ویروس کرونا در ۱۵ ثانیه کشف کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با گذشت چندین ماه از شیوع کرونا در جهان و تلاش دانشمندان برای کشف واکسن و داروی این بیماری تاکنون هیچ درمانی برای آن کشف نشده است و تنها راه در امان ماندن از این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشمندان دانشگاه کانتیکت در ماساچوست آمریکا در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه دست یافته اند که ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا ویروس موثر باشد. به گفته این دانشمندان ماده ید ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد.

این محققان آمریکایی، هنگامی که نمونه‌های ویروس کرونا را در برابر سه غلظت مختلف محلول ید ۰.۵ درصد، ۱.۲۵ درصد و ۲.۵ درصد آزمایش کردند، مشخص شد که محلول ید در مدت ۱۵ ثانیه ویروس را کاملا غیرفعال می‌کند، اما زمانی که همان آزمایش را با اتانول انجام دادند ویروس همچنان فعال بود.

به گفته دانشمندان حتی محلول رقیق ۰.۵ درصد ید هم می‌تواند در ۱۵ ثانیه ویروس کرونا در از بین ببرد و این نشان دهنده خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی محلول ید است.

بینی و دهان یکی از اصلی‌ترین محل‌های ورود ویروس کرونا به بدن انسان هستند که با ضدعفونی کردن آن‌ها توسط محلول ید در ۱۵ ثانیه می‌توان ویروس کرونا را از بین برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهداشت شیوع کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا ویروس کرونا ۱۵ ثانیه محلول ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آن‌ها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آن‌ها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپید‌های پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آن‌ها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپید‌ها را درک کنند. آن‌ها دریافتند که لیپید‌های بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپید‌های اولیه‌ای که آن‌ها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آن‌ها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP‌ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

دیگر خبرها

  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است