Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با بیان اینکه در بحث این مشکلات ترافیکی، عوامل کلان و ساختاری همچون تعداد خودروها، مجموع رویکردها و فرهنگ حاکم بر موضوع حمل‌ونقل و سفرهای درونشهری تاثیرگذار است، گفت:متاسفانه علیرغم همه تلاش ‌های انجام شده هنوز در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۱ مهر) در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی شهری با بیان اینکه شهر مشهد از گذشته با مساله‌ و مشکلی جدی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل مواجه بوده و هست، اظهارکرد: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته کماکان در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در بحث این مشکلات ترافیکی، عوامل کلان و ساختاری همچون تعداد خودروها، مجموع رویکردها و فرهنگ حاکم بر موضوع حمل‌ونقل و سفرهای درونشهری تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی داشته تا در جهت کاهش معضلات ترافیکی گام بردارد و به نقطه اطمینان برسیم، گفت: برهمین اساس، اصلاح هندسی معابر و ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها در هسته مرکزی و رینگ اول شهر در دستورکار قرار گرفت؛ خروجی موثر این اقدامات را در اصلاح هندسی فرامرز عباسی، جانباز و سه ‌راه خیام شاهدیم.

 

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تاکیدی شورای شهر به شهرداری، اصلاح و تسهیل دسترسی نقاط ورودی و خروجی شهر و محورهای اصلی شهر است تا مردم به راحتی تردد کنند؛ از جمله اقداماتی که در این جهت انجام شده و در حال انجام است، می توان به تقاطع ۴سطحی آزادگان، پل شمالی-جنوبی ابوطالب، دوربرگردان انتهای مصلی و تعریض انتهای بلوار وکیل‌آباد اشاره داشت که مدیریت شهری برای آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: البته برخی پروژه‌های ترافیکی همچون جاده حسن‌آباد و بلوار ۷۵ متری رضویه، علیرغم اینکه خارج از محدوده و حیطه ماموریتی شهرداری مشهد بوده، به منظور رفاه حال شهروندان انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات ترافیکی شهر نیازمند افق‌های جدیدی است، گفت: برهمین اساس، نگاه پیاده‌مداری و توسعه استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی و پاک، ارائه خدمات به شهروندان با بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات و با هدف کاهش سفرهای درونشهری مورد توجه قرار گرفته است.

 

حیدری تصریح کرد: اگر بدنبال حل گره ترافیکی شهر هستیم، باید فرهنگ پیاده‌مداری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم، چراکه با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و تقاضای سفر، توسعه زیرساخت‌ها و معابر گره‌گشا نخواهد بود.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم تعریف اقدامی مشترک و چندجانبه برای ترویج فرهنگ کاهش استفاده از وسائل نقلیه شخصی و حل مشکل ترافیکی شهر، گفت: سبک زندگی و رفتار مردم نیازمند تغییر است؛ البته درکنار این تغییر رفتار، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خدمات خود را باید در بستر الکترونیک ارائه دهند تا مانع از سفرهای غیرضروری شویم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: آغاز عملیات اجرایی شهرداری مشهد حوزه ترافیک انجام شده شورای شهر شهر مشهد حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح « زوج و فرد » حذف شد؟

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد: «موضوع به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.»   به گزارش ایسنا، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران میراث‌دار کم‌وکاستی‌هایی هستیم، گفت: «حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.» به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ به‌گونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم. در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج‌وفرد» نخواهیم داشت هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد. طرح جدید ترافیکی کمکی به شب‌مردگی خیابان‌های پایتخت معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب‌مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دعوت شهرداری از پژوهشگران برای بازنگری محدوده‌های ترافیکی تهران دوربین های طرح ترافیک در تهران روشن شد

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت