Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از بهره‌مندی ۱۸ روستای استان از آب شرب پایدار خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، غلامحسین ساقی اظهار داشت: در هفته بیست و یکم پویش #هر هفته_الف_ب_ایران، با حضور وزیر نیرو، طرح‌های آب‌رسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان با حضور وزیر نیرو در استان همدان، به‌طور هم‌زمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، ارتقاء وضعیت آب شرب روستاها و همچنین تأمین و توزیع مطلوب آب شرب در دستور کار این شرکت قرار گرفت؛ افزود: جهت بهره‌مندی ۱۸ روستای اولویت‌دار از آب شرب بهداشتی و پایدار، ۱۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۳۹۰۰ مترمکعب، ۳باب ایستگاه پمپاژ، ۳باب اتاقک کلرزنی و ۴۲ باب حوضچه احداث شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: اجرای ۱۹هزار و ۶۰۰ متر شبکه توزیع،  ۴۳هزار و ۲۰۰متر خط انتقال و یک هزار و ۴۵۰ متر برق‌رسانی ، ۵۵۵ متر حصارکشی از دیگر اقدامات انجام‌شده در این رابطه است.

ساقی خاطرنشان کرد: بهسازی چهار دهنه چشمه و حفر و تجهیز دو حلقه چاه نیز جهت تأمین آب شرب این روستاها اجرا شد.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد و ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری رسیدند  و جمعیتی در حدود ۲۹هزار و ۷۱۱ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی آب شرب پایدار روستاهای خراسان شمالی خراسان شمالی آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز