Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:14:07 GMT

با اینترنت خانگی، انجام همه چیز به سرعت برق و باد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۸۴۱

با اینترنت خانگی، انجام همه چیز به سرعت برق و باد

در این مطلب سعی داریم به نقش اینترنت خانگی بر فعالیت‌های هر روزه افراد و گونه‌های مختلف اینترنت در کشور بپردازیم. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که راه فراری برای عدم استفاده از اینترنت نیست و متأسفانه یا خوشبختانه افراد در هر سن و سلیقه‌ای را وادار می‌کند تا در نهایت مجبور به استفاده از آن شوند و خود را ملزم به یادگیری از آن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وینکس، در دنیای امروز تکنولوژی و اینترنت حرف اول را می‌زند و تمام امور روزمره و تخصصی زندگی افراد در سرتاسر جهان، تحت تأثیر آن است.

دنیای اینترنت، این دنیای جذاب در عصر مدرن

بدون شک داشتن یکی از سرویس‌های اینترنتی در محل کار و خانه برای همه ما امری ضروری بوده و گریز از آن اجتناب‌ناپذیر است. چه این روزها درصد بیشتری از کارهای روزمره ما از منزل گرفته تا امور اداری بیرون از خانه- با استفاده از اینترنت انجام می‌شود.

خریدهای اینترنتی، ثبت‌نام‌های اینترنتی مختلف، پرداخت قبوض خدماتی و غیره از جمله مواردی است که حتماً با کمک اینترنت انجام می‌گیرد.

قاعدتاً پس از مستقر شدن در محل کار یا خانه جدیدتان، انتخاب و تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی اینترنت در محیط جدید یکی از کارهایی است که می‌بایست در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

تعریف شما از ADSL چیست؟

Asymmetric digital subscriber line یا خط مشترک دیجیتال نامتقارن که همگی آن را به نام ADSL می‌شناسیم، نوعی فناوری خط مشترک دیجیتال و ارتباطات داده‌ای است که انتقال داده را سریع‌تر از مودم باند صوتی -که به صورت متعارف وجود دارد- و از طریق خطوط تلفنی مسی فراهم می‌کند.

پهنای باند و نرخ بیت در ADSL، نامتقارن است. سرعت دانلود همیشه از سرعت آپلود بیشتر است. مودم‌های ADSL سیم‌دار و وایرلس هستند.

در هر جایی از سراسر کشور که هستید، نوع خط تلفن، حجم میزان مصرفی، سرعت موردنیاز، فاصله تا مراکز مخابراتی، قیمت مناسب سرویس‌های ارائه شده، از جمله مواردی است که در انتخاب مراکز مخابراتی می‌بایست به جزئیات آنها دقت نمایید.

اینترنت بر بسترخطوط تلفن همراه، وایمکس‌ها یا همان اینترنت ‌با مودم‎های‌ سیار، اینترنت خانگی ADSL از جمله سرویس‌های ارائه شده اینترنت در سراسر کشور است. در ادامه بیشتر به جزئیات اینترنت خانگی خواهیم پرداخت.

ADSL

اینترنت‌های خانگی در چند نمونه قابل ارائه هستند:

. ADSL

. VDSL

. اینترنت 4G

. پهنای باند اختصاصی

. اینترنت وایرلس خانگی

بیشتر کاربرانی که درصد بالایی از وقت روزانه خود را داخل خانه یا محل کار خود به سر می‌برند، معمولاً از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند و به ندرت با اینترنت خطوط تلفن همراه خود سر و کار دارند.

اینترنت خانگی

بدین‌ترتیب در کنار اپراتورهای‌تلفن همراه، خطوط تلفنی ارتباط در ADSL به صورت سیم مسی و غیر حجمی بوده و از سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه برای مشترکین قابل ارائه است.

از مزیت‌های انتخاب اینترنت خانگی غیرحجمی این است که در صورت به پایان رسیدن حجم انتخابی مشترک در ابتدای سرویس، مشترک می‌تواند تا اتمام زمان سرویس انتخاب شده، با استفاده از حجم پایه و حداقلی به اینترنت متصل باشد.

خطوط تلفنی در سرویس VDSL فیبر نوری هستند و میزان فاصله شما تا این فیبرهای نوری در کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید، تأثیر دارد.

اینترنت‌های وایرلس نیز همانطور که از نامشان پیداست، برخلاف ADSL و VDSL به خطوط تلفن ثابت وابسته نیستند و در صورت عدم پشتیبانی، اینترنت به صورت وایرلس برای شما فراهم می‌گردد. اینترنت 4G یا بی‎سیم مناسب برای منازل مسکونی، ادارات، شرکت‌ها و غیره است.

اینترنت خانگی، همه چیز را به شما می‌رساند

سبک زندگی و استفاده ما تعیین می‌کند که میزان مصرف و استفاده ما از اینترنت چقدر خواهد بود. داشتن اینترنت پرسرعت و سرویس‎های حجم بالا یکی از مواردی است که دغدغه بیشتر کاربران است.

حجم و سرعت بالا می‌تواند در محقق شدن سریع فعالیت‌های اداری، سرگرمی و روزانه شما تأثیر بسزایی داشته باشد. چه بسا پایین بودن سرعت و حجم اینترنت باعث بروز مشکلاتی از قبیل جا ماندن از ثبت‎نام در وب‌سایت دانشگاه، موفق نشدن در تهیه بلیط کنسرت خواننده مورد علاقه‎تان و ... شده است.

تقریباً می‌توان گفت امروزه مناطق تحت پوشش در اکثر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، شهرهای زیادی را شامل می‌شود. قیمت مناسب نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که میان مشترکین دائمی و پرطرفدار اینترنت خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها همیشه به دنبال پکیج‌های اینترنت با سرعت و حجم بالا و قیمت مناسب هستند.

همواره در هر شهر و مکانی که سکونت دارید، می‌توانید بر اساس کیفیت و قیمت خدمات ارائه شده، بهترین سرویس‌دهنده را انتخاب کنید.

اینترنت خانگی

بدیهی است که با توجه به نیاز کاربران در شهرهای مختلف، اطلاق بهترین سرویس‎دهنده اینترنت متفاوت خواهد بود و لزوماً در همه شهرها یکی نیست. همواره به خاطر داشته باشید، اگر به دنبال اینترنت پر سرعت و با حجم مناسب هستید، همیشه بالا بودن تعرفه‌های یک شرکت سرویس دهنده، نشانه با کیفیت بودن خدمات آن نیست.

بنابراین در مورد این موضوع خیلی خوب تحقیق کنید. می‎توانید برای کسب اطلاعات دقیق‎تر نسبت به خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مخابراتی به وب‎سایت آنها مراجعه کنید.

هم‎چنین بر اساس گزارشاتی که به صورت دوره‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، آنها می‌توانند طبق اعلام رسمی این سازمان، بهترین سرویس‎دهنده کشور را انتخاب کرده و با اطمینان خاطر، اینترنت خریداری شده از آن شرکت را برای خود راه اندازی کنند.

شرکت ارتباطات فرزانگان پارس با نام تجاری وینکس از جمله شرکت‌های ارائه دهنده انواع سرویس‌های مخابراتی مانند خدمات تلفن ثابت و اینترنت خانگی است. این شرکت دارای مناطق تحت پوشش بالایی بوده و از مزیت‌های بی شماری برخوردار است.

خدمات اینترنت بی سیم TDL-TE، ADSL و تلفن ثابت از جمله خدماتی است که این شرکت در قالب تعرفه‌ و سرعت‌های مختلف به صورت سه ماهه، شش ماهه و یکساله در اختیار مشترکان می‌گذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات، تعرفه‌ها و سرویس‌های شرکت ارتباطات فرزانگان پارس می‎توانید به آدرس وب‎سایت https://wenex.ir مراجعه و اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اینترنت خانگی اینترنت پرسرعت وینکس اینترنت خانگی سرویس دهنده خطوط تلفن ارائه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین سوال این است که چه چیزی باعث این تغییر می‌شود؟ مطالعه‌ای که توسط مهندسان دانشگاه کلرادو بولدر (CU Boulder) رهبری می‌شود، به این سوال قدیمی پاسخ می‌دهد.

این مطالعه که در مجله JNeurosci منتشر شده است، یکی از اولین مطالعاتی است که به طور تجربی دلایل کندی حرکت را در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال بررسی کرده است. محققان دریافتند که افراد مسن ممکن است تا حدودی کندتر حرکت کنند، زیرا برای آنها برای حرکت کردن باید انرژی بیشتری نسبت به افراد جوان صرف کنند.

به نقل از اس‌اف، علا احمد (Alaa Ahmed)، یکی از نویسندگان این مطالعه، استاد دانشکده مهندسی مکانیک پاول ام رادی می‌گوید: نحوه حرکت ما، از حرکات چشم گرفته تا راه رفتن و صحبت کردن، دریچه‌ای به روی پیری و پارکینسون می‌گشاید. ما در تلاشیم تا اساس عصبی آن را درک کنیم.

برای این مطالعه، محققان از شرکت کنندگانی در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۵ و ۶۶ تا ۸۷ سال خواستند تا یک کار ساده را انجام دهند: دستیابی به یک هدف روی صفحه نمایش که شبیه به انجام یک بازی ویدیویی بود. با تجزیه و تحلیل الگو‌های این دستیابی‌ها، محققان کشف کردند که به نظر می‌رسد افراد مسن‌تر حرکات خود را تحت شرایط خاصی تغییر می‌دهند تا منابع انرژی محدودتر خود را حفظ کنند.

دکتر اریک سامرساید (Erik Summerside)، سرپرست تیم تحقیقاتی، که دکترای خود را در زمینه یکپارچه‌سازی دریافت کرده است، می‌گوید: همه ما، چه جوان و چه پیر، ذاتا به دنبال دریافت بیشترین پاداش از محیط خود و در عین حال به حداقل رساندن میزان تلاش برای انجام این کار هستیم.

این مطالعه دو فرضیه را در مورد این که چرا سالمندان کندتر حرکت می‌کنند، بررسی کرد.

اولین مورد نشان می‌دهد که عضلات افراد مسن ممکن است با کارایی کمتری کار کنند و کالری بیشتری بسوزانند در حالی که وظایف مشابه جوانان را انجام می‌دهند. مورد دوم پیشنهاد می‌کند که پیری ممکن است مدار پاداش در مغز انسان را تغییر دهد، زیرا افراد دوپامین کمتری تولید می‌کنند که یک ماده شیمیایی در مغز است که مسئول ایجاد احساس رضایت پس از انجام یک کار به شمار می‌رود.

در طول این آزمایش، شرکت کنندگان از یک بازوی رباتیک برای حرکت مکان‌نما به سمت هدفی روی صفحه رایانه استفاده کردند. اگر موفق می‌شدند، پاداش کوچکی مانند انفجار هدف و پخش صدای «بینگ بینگ» دریافت می‌کردند. هر دو گروه سنی زمانی که فهمیدند این صدا را خواهند شنید زودتر به هدف خود رسیدند، اما به روش‌های مختلف به این هدف رسیدند. بزرگسالان جوان‌تر دست‌های خود را سریع‌تر به سمت پاداش حرکت می‌دهند، در حالی که بزرگسالان مسن‌تر عمدتا زمان واکنش خود را بهبود می‌بخشند.

هنگامی که محققان وزنه‌ای هشت پوندی را به بازوی رباتیک شرکت کنندگان جوان اضافه کردند، تفاوت بین دو گروه سنی ناپدید شد که توجه محققان را برانگیخت.

دکتر رابرت کورتر (Robert Courter)، سرپرست تیم تحقیق، توضیح می‌دهد: به نظر می‌رسد که مغز می‌تواند تغییرات بسیار کوچکی را در میزان انرژی که بدن مصرف می‌کند تشخیص دهد و حرکات ما را بر اساس آن تنظیم می‌کند. حتی زمانی که فقط با چند پوند اضافی حرکت می‌کنید، واکنش سریع‌تر به گزینه‌ای ارزان‌تر برای رسیدن به پاداش تبدیل شد، بنابراین جوانان روشی مشابه افراد مسن را تقلید کردند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد هزینه‌های تلاش برای رسیدن، عامل تعیین‌کننده در کاهش حرکت افراد مسن است. در حالی که این مطالعه نمی‌تواند به طور کامل مراکز پاداش مغز را به عنوان مقصر رد کند، اما اگر دانشمندان بتوانند مکان و نحوه ظهور این تغییرات از بدن را شناسایی کنند، ممکن است بتوانند درمان‌هایی را برای کاهش تلفات پیری و بیماری ایجاد کنند.

احمد می‌گوید: با کنار هم گذاشتن همه این موارد، نتایج ما نشان می‌دهد که هزینه‌های تلاش برای رسیدن به هدف، حرکت افراد مسن‌تر را کُند می‌کند.

این تحقیق به طور بالقوه می‌تواند ابزار‌های جدیدی را برای تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله بیماری پارکینسون، ام‌اس، افسردگی و اسکیزوفرنی در اختیار پزشکان قرار دهد. همانطور که ما به کشف راز‌های پیری و حرکت ادامه می‌دهیم، مطالعاتی مانند این ما را یک گام به درک و پرداختن به چالش‌های ناشی از افزایش سن نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟