Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@22:44:01 GMT

پاسخ الهام چرخنده درباره شایعه مهاجرتش از ایران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۸۸۶

پاسخ الهام چرخنده درباره شایعه مهاجرتش از ایران

پاسخ الهام چرخنده درباره شایعه مهاجرتش از ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: الهام چرخنده مهاجرت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی در میان مدت به از بین رفتن نسبی بازدارندگی رژیم صهیونیستی، وقفه در پیشبرد پروژه عادی سازی، عملیاتی شدن پروژه وحدت میدان ها، گسترش روند مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی و تسریع اخراج نتانیاهو منجر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در شماره گذشته این نوشته با عنوان «پیامدهای کوتاه مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی»، به تحولاتی پرداخته شد که همزمان با پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران، خود را نشان داد و اثرات آن از همان زمان آغاز حمله تا 6 ماه بعد باقی خواهد بود. البته برخی از آثار آن موجب تحولات راهبردی در آینده خواهند شد که در بخش پیامدهای بلند مدت به آنها اشاره خواهیم کرد.

پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی

 

در این یادداشت، پیامدهای میان مدت پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را بررسی خواهیم کرد. پیامدهای میان مدت پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی بیشتر ناظر بر وضعیت منطقه ای و جهانی رژیم صهیونیستی و محور مقاومت است و می توان این پیامدها را عامل توسعه یا افول رژیم صهیونیستی و محور مقاومت تعبیر کرد.

 

 وقفه در روند پیشبرد پروژه عادی سازی  روابط با رژیم صهیونیستی

با آغاز عملیات طوفان الاقصی، پروژه عادی سازی روابط در محاق قرار گرفت. یک دلیل ماجرا این بود که کشورهایی که به سمت عادی سازی با رژیم صهیونیستی حرکت کرده بودند، انتظارشان این بود که با نزدیک شدن به این رژیم، امنیت شان حفظ شود، اما آنها مشاهده کردند، رژیم صهیونیستی، توان دفاع از خود را ندارد چه رسد به اینکه، امنیت آنها را تأمین کند. لذا نه تنها پروژه عادی سازی های جدید در مقام عمل زیر سوال رفت، بلکه برخی از طرف هایی که پیش از آن در مسیر عادی سازی قرار گرفته بودند، حرکت شان کند شد. مثلاً بحرین در دومین ماه جنگ و امارات متحده عربی در ماه ششم جنگ از تعلیق روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

هرچند بخشی از این اقدامات، نمایشی و برای فریب افکار عمومی انجام گرفت، اما همین اجبار، نتیجه «طوفان الاقصی» بود.                                      

 عملیاتی شدن پروژه اتحاد میدان ها 

جبهه مقاومت پس از آنکه جریان داعش و تکفیری ها را در عراق و سوریه شکست داد، راهبردی را تحت عنوان «اتحاد میدان ها» (وحدة الساحات) به عنوان راهبرد میدانی محور مقاومت ارائه کرد. مفهوم «اتحاد میدان ها» به معنای یکی بودن تمامی میادینی است که اعضای محور مقاومت در آن وارد جنگ می شوند. با شروع طوفان الاقصی، اعضای محور مقاومت با وجود حمایت های معنوی، به مرور وارد میدان نبرد شدند.

جمهوری اسلامی ایران در جریان نبرد با طراحی و اجرای حمله ای بی سابقه در تاریخ نظامی جهان، عملاً وارد اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی شد. با این اقدام، جمهوری اسلامی نیز راهبرد «وحدت میدان ها» را عملاً اجرا کرد و این راهبرد به عنوان راهبرد محور مقاومت به طور کامل یکبار از سوی اعضای محور مقاومت اجرا شد.

 

 توسعه مهاجرت در رژیم صهیونیستی 

همواره در سرزمین های اشغالی، هرگونه اقدام نظامی و جنگ، موجب نوعی مهاجرت کوتاه مدت در جامعه رژیم صهیونیستی شده است؛ از این حیث، پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی خالی از این نتیجه نبود و موجب مهاجرت تعدادی از صهیونیست های مهاجر به کشورهای مبدأ شان شد. اما با توجه به ترسی که در جامعه رژیم صهیونیستی نسبت به توان نظامی جمهوری اسلامی وجود دارد و با توجه به وسعت حمله و تنوع آن، این گمانه وجود دارد که این بار، مهاجرت صهیونیست های مهاجر، همانند دوره های قبل نخواهد بود و دست کم بخشی از جمعیت مهاجر، به دلیل نا امیدی و ترس به وجود آمده، دیگر باز نخواهند گشت.

چرا که با وجود تمام دروغ پردازی ها و عملیات روانی رسانه ای که رژیم صهیونیستی با کمک دستگاه رسانه ای غرب و آمریکا به راه انداخت نتوانست خسارت های وارد شده به خود را مخفی سازد و دروغ بودن ادعاهایی چون، رهگیری 99% موشک ها و پهپادهای ایران بر همگان آشکار شد.

اما نکته مهمتر که این مهاجرت را به بی بازگشت شدن نزدیک می کند این است که در این واقعه، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش با تمام توان دفاع کردند و به اذعان منابع غربی و صهیونیستی، جمهوری اسلامی با فن آوری های قدیمی و پیش پا افتاده خود وارد میدان شد.

 

 تسریع انحلال کابینه رژیم صهیونیستی 

کابینه بنیامین نتانیاهو، از زمان آغاز «طوفان الاقصی» در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. از همان زمان این اجماع در محافل سیاسی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است که «نتانیاهو» به دلیل وقوع «طوفان الاقصی» باید از عرصه سیاسی کنار رفته، دادگاهی شود. چنین اجماعی طی قریب 15 سال حضور «نتانیاهو»، هیچ گاه در رأس هرم سیاسی رژیم صهیونیستی وجود نداشته است. تنها نقطه اختلاف در این مسئله، زمان وقوع آن در میانه جنگ یا پس از پایان جنگ بود.

اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد

 

 تغییر معادله بازدارندگی به نفع محور مقاومت 

یکی از اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا، ایجاد بازدارندگی در منطقه بوده است. به این معنی که رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده تا توانایی نظامی و نوع اقدامات نظامی- امنیتی خود را به گونه ای پیش ببرد که موجب بازدارندگی در میان تهدیدات این رژیم شود و هیچ طرفی به سادگی به خود اجازه حمله به این رژیم را ندهد. همین مسئله طی دهه های گذشته رژیم صهیونیستی را در نوعی وضعیت مصونیت در برابر تهدیدات قرار داده است.

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی موجب شد، این بازدارندگی به نفع محور مقاومت تغییر کند. حالا رژیم صهیونیستی برخلاف  روال گذشته به خود اجازه تعرض بی محابا به اعضای محور مقاومت را نمی دهد و با پاسخی که ایران به این رژیم داد، نوعی ترس و بازدارندگی در مقابل اقدام علیه جمهوری اسلامی بر این رژیم حاکم شده است. نکته مهم از این قرار است که بازدارندگی امری نسبی و میان مدت است و با گذشت زمان و تغییر تهدید ها به ویژه در هنگامه جنگ ها، تغییر می کند. لذا به نظر می رسد یکی از پیامدهای میان مدتِ پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، بازدارندگی به وجود آمده در حال حاضر است که دست کم برای یک دوره چند ساله دوام خواهد داشت و رژیم صهیونیستی به سادگی نخواهد توانست از این بازدارندگی خلاص شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین واکنش النصر به شایعه مصدومیت رونالدو
  • پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • رویای بزرگ زنوزی؛ ۳ ستاره پرسپولیس در لیست تراکتور!
  • (ویدیو) افشاگری عجیب الهام حمیدی از ازدواجش
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند
  • رولز رویس لوکس‌ترین خودرو شاسی‌بلند دنیا را با الهام از آسمان‌خراش‌ها رونمایی کرد (+عکس)
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی