Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:23:50 GMT

آذربایجان‎‌غربی سال خنک‌تری را سپری کرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۹۰۷

آذربایجان‎‌غربی سال خنک‌تری را سپری کرد

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین دمای هوای آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در مجموع ۱۳.۳ درجه سانتی‌گراد ثبت شد که در مقایسه با میانگین دمای سال ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ پنج دهم درجه هوای این استان خنک‌تر شده است.

وی اضافه کرد: در سال آبی گذشته میانگین دمای هوای آذربایجان‌غربی در مقایسه با میانگین دمای هوا بلندمدت این استان ۶ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در طول سال آبی گذشته  (۱۳۹۹-۱۳۹۸) چالدران با میانگین دمای ۸.۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با میانگین دمای ۱۴.۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند.

وی اضافه کرد: در روز نهم مرداد امسال دمای ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد در پلدشت ثبت شد که این دما بیشترین دمای ثبت شده در سال آبی گذشته (۱۳۹۹-۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی بود.

محمدپور افزود: میانگین دمای هوا در ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی ۱۲.۱ درجه سانتی‌گراد ثبت شده که در مقایسه با سال قبل چهار دهم درجه خنگ‌تر و در مقایسه با میانگین بلند مدت دمای هوای این شهرستان هشت دهم درجه سانتی‌گراد گرمتر بود.

وی اظهار داشت: در همین مدت دمای هوای مهاباد ۱۳.۶ درجه سانتی گراد بود که دمای این شهرستان نیز در مقایسه با سال قبل چهار دهم درجه خنک‌تر و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده بود. 

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص میزان بارش‌ها نیز گفت: در سال آبی (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۳۷۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

محمدپور  اظهار داشت: میانگین بارش‌های سال گذشته در آذربایجان‌غربی ۴۸۶.۸ میلی‌متر ثبت شده و میانگین بلندمدت بارش‌های این استان ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌های امسال آذربایجان‌غربی در مقایسه با پارسال ۲۳ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت آن ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال آبی از اول مهر هر سال شروع و به ۳۱ شهریور سال بعد ختم می‌شود، اضافه کرد: سردشت و پیرانشهر به ترتیب با ۸۲۳.۳ میلی‌متر و ۷۴۲.۹ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بودند و در همین مدت پلدشت با ۲۴۰ میلی‌متر و چایپاره با ۲۶۸ میلی‌متر کم‌باران‌ترین شهرهای استان بودند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی اخبار کنکور مقایسه با میانگین درجه سانتی گراد میانگین دمای آذربایجان غربی سال آبی گذشته دمای هوای میلی متر دهم درجه ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از شهرهای استان اصفهان در پنجم اردیبهشت تا ۲۴ ساعت آینده را اعلام کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بعضی از شهرهای استان را تا ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان ابری و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۰ درجه سانتی‌گراد

شرق اصفهان: آسمان ابری و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

نجف‌آباد: آسمان ابری گاهی بارش باران گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

کاشان: آسمان‬‬‬‬ ابری گاهی بارش باران و احتمال رعدوبرق / ‏ ‏ بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۴ درجه سانتی‌گراد

سمیرم: آسمان ابری گاهی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬۴ درجه سانتی‌گراد

اردستان: آسمان ابری گاهی بارش باران و احتمال رعدوبرق / بیشینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۱ سانتی‌گراد

خوانسار: آسمان ابری گاهی بارش باران و احتمال رعدوبرق / بیشینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۴ سانتی‌گراد

مبارکه: آسمان ابری گاهی بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق / بیشینه: ۱۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

شهرضا: آسمان ابری همراه با بارش باران و احتمال رعدوبرق / بیشینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۸ درجه سانتی گراد

دولت‌آباد: آسمان ابری گاهی بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ‬ ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 747535

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود