Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر « تورج شیرزادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمام دست‌اندرکاران حوزه درمان استان، بر لزوم نظارت روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بر مصرف استاندارد اکسیژن تاکید و درخواست کرد ضمن آموزش مداوم به کادر درمان، بر مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اقدامات خوب و کم نظیری در دانشگاه برای تامین دستگاه مرکزی مولد اکسیژن و سایر منابع اکسیژن بیمارستانی از قبیل سیلندر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اما با افزایش چشمگیر بیماران بستری و بدون رعایت رژیم درست اکسیژن تراپی، به طور قطع با کمبود اکسیژن مواجه خواهیم شد. 

او با بابیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است، گفت: این در حالیست که هزینه‌های خرید دستگاه، سیلندر و شارژ آنها نیز مدام رو به افزایش است.‌

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: فلومترهای اکسیژن و سیستم‌های لوله‌کشی گازهای طبی بیمارستان‌ها باید مدام مورد پایش قرار گیرند. 

شیرزادیان افزود: براساس گایدلاین‌های سازمان بهداشت جهانی تنها درصد کمی از بیماران (درصدی از بیماران بستری در ICU) به حجم بالای اکسیژن نیاز دارند که این مهم در اسرع وقت به مراکز ابلاغ خواهد شد بنابراین توصیه می شود فلومترهای اکسیژن مدام مورد پایش قرار گیرد.‌

وی توضیح داد: بدون نظارت درست و مستمر بر شبکه مصرف و آموزش به کادر درمان، شاهد هدر رفتن بی رویه اکسیژن در شرایط کمتر بحرانی و کاهش میزان خلوص، فشار و فلو اکسیژن خواهیم بود که این امر برای بیماران با شرایط وخیم مساله ساز خواهد شد.

 هر ۱۵ دقیقه، یک بیمار مشکوک به کرونا در کرمانشاه بستری شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: در شبانه روز گذشته ۴۷ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و  ۲۳۰ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: اکنون ۳۷۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی اظهار داشت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان یک نفر مربوط به شهرستان کنگاور  است.

وی اضافه کرد: با احتساب یک مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۷۷ نفر رسید. 

محمدی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۲هزار و ۲۳۵ نفر بستری ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۶۲ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟