Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:44:44 GMT

مردم باید بتوانند مدیران را امر به معروف کنند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۴۳۸۵

مردم باید بتوانند مدیران را امر به معروف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی ظهر امروز در آیین معارفه دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان اظهار کرد: این ستاد در سال ۱۳۷۲ در کشور و در استان‌ها نیز متناظر ستاد کشوری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

او گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند، این ستاد باید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیاز است تا اثر خارجی و ملموس مصوبات و اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در متن جامعه مشهود باشد.

میرزایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز واجب است، گفت: لازم است تا زمینه و بستر را فراهم کرده تا مردم بتوانند به‌راحتی این فریضه واجب را در جامعه انجام دهند.

او گفت: ما در قبال مردم و اینکه بتوانند به‌راحتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند، مسؤول هستیم. ستاد امر معروف و نهی از منکر، ستادی فرهنگ‌ساز بوده و وظیفه ستاد برخوردهای قهری و انتظامی نیست.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: وظیفه پیشگیری از بروز منکرات در جامعه تنها بر عهده ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر نیست و نیاز است تا این ستاد وظیفه فرهنگ‌سازی خود و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز وظایف اجرایی خود را در این حوزه به انجام رسانند.

میرزایی اضافه کرد: مهم‌ترین حوزه مقوله امر به معروف و نهی از منکر، مسؤولان هستند و مردم باید بتوانند مدیران را به معروف امر و از منکر نهی کنند تا از بروز فساد جلوگیری شود.

او گفت: اگر بتوانیم به‌صورت مطلوب و مؤثر، امر به معروف و نهی از منکر را تعریف و تبیین کنیم، امر به معروف و نهی از منکر نوترین، بهترین، شیرین‌ترین و کارسازترین نوع نظارت اجتماعی در جامعه خواهد بود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: در تمام امور جامعه اگر مردم مطالبه‌گر، مسؤولیت‌پذیر و حساس باشند، هیچ مدیری جرأت اقدام به امر خلاف و فساد را نخواهد داشت.

میرزایی بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدامی مطلوب و مؤثر و پشتوانه امور در این حوزه بوده و رونق پیدا کردن مسأله مطالبه‌گری مردم از مسؤولان در جامعه امری ضروری است.

او گفت: در ۲۵ استان کشور دبیران جدید به‌منظور پیشرفت و بهبود امور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تغییر پیدا کردند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در استان سمنان با بافت مردمی مذهبی که نسبت به خیلی از شهرهای کشور وضع بهتری دارد، الگوسازی مطلوبی صورت گیرد و بتوانیم سمنان را به‌عنوان یک الگوی ملی برای تمام کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنیم.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهی از منکر مقام معظم رهبری فساد سمنان امر به معروف او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!