Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ابوالفضل شکارچی تاکید کرد: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیزهایی را ممکن است از ما بخرند. ناطقان: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تشریح راهبرد نظامی کشورمان گفت: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه چهل ستون با بیان اینکه وجود مومنانه و مخلصانه مردم در صحنه زیبایی‌های زیادی در هشت سال دفاع مقدس خلق کرد، گفت: جنگ به خودی خود مقدس نیست اما اگر برای رضای خدا، برای حفاظت از دین خدا و تبعیت از حجت خدا و نایب امام زمان باشد، این جنگ، دفاع مقدس می‌شود.

به نوشته فارس، سردار شکارچی درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه با بیان اینکه حضور ما حضور معنوی و مستشاری است و به هیچوجه دخالت نمی‌کنیم، گفت: ما حضور نظامی به هیچ عنوان در جایی بنا نیست داشته باشیم، کشورهای جبهه مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند؛ ما به اینها کمک‌های مستشاری می کنیم. برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن، منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آنها می کنند و در میدان عمل مردم و ارتش آن کشورها هستند که مقابل دشمنان صف آرایی می کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیزهایی را ممکن است از ما بخرند.

وی درباره موضوعاتی که پیرامون کمک تسلیحاتی ایران به یمن مطرح می‌شود، عنوان کرد: مردم یمن بر خلاف آن‌چیزی که دشمن از آنها نشان می‌دهد، مردم بسیار فرهیخته و دانشمندی هستند و امروز در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند خودشان موشک و پیشرفته ترین پهپادها را بسازند و در جنگ الکترونیک هم بسیار ماهر و پیشرفته هستند.

سردار شکارچی ادامه داد: ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهیم. ما تجربه و دانش خودمان را به مردم یمن منتقل کرده ایم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور مدافعان حرم در سوریه و مسائلی که درباره دخالت نظامی ایران در کشورهای دیگر مطرح می‌شود، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کسی را مجبور نکرده است که مثلا از افغانستان به سوریه برود و بجنگند، دخالت نظامی زمانی است که ما لشکری و یا تیپی را به سوریه ببریم؛ که چنین چیزی را نداریم و حضور ما حضور مستشاری است.

وی گفت: اخیرا در سفری که ریاست ستادکل نیروهای مسلح به سوریه داشتند، به درخواست دولت سوریه این بحث پدافند هوایی قرار شد تقویت شود و به دنیا هم اعلام کردیم که ما این قرارداد را با دولت سوریه داریم و حتما هم آن را تقویت می کنیم. حضور ما در هر کشوری، بنا به درخواست آن دولت است و دخالت نظامی برای زمانی است که ما بدون موافقت آن دولت ما حتی یک نفر را به عنوان مستشار وارد آن کشور کنیم.

سردار شکارچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف بین ارتش و سپاه وجود دارد؟ گفت: اولا اختلافی وجود ندارد، اگر اختلافی داشتیم حتما در جنگ شکست می خوردیم. در دوران دفاع مقدس بر خلاف موضوعاتی که عنوان می‌شود، یک وحدت و انسجام بسیار عمیق بین ارتش و سپاه بود و خون شهدای سپاه و شهدای ارتش در یکدیگر ممزوج شد و یک پیوند و وحدت خونی بسته شده که گسستنی نیست و روز به روز هم تقویت شده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: سازمان منافقین که امکان کار نظامی و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد و امروز زیر چتر نظام سلطه است، دارند دامن می زنند که سوژه ای بنام اختلاف بین ارتش و سپاه ایجاد کنند. امروز ارتش ما مقتدر، مکتبی، انقلابی با تفکر بسیجی و با همان ویژگی هایی است که پاسداران انقلاب اسلامی دارد در کنار یکدیگر مقابل نظام سلطه صف آرایی کرده اند.

وی درباره چرایی دامن زدن دشمن به این موضوع، اظهار داشت: چون ارتش و سپاه یک دژ مستحکم غیرقابل عبور و نفوذ هستند و اختلاف می تواند این دژ نفوذناپذیر را، نفوذپذیر کند به همین دلیل هم دشمن بیکار نیست. منبع: انتخاب برچسب ها: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ، اسائیل و آمریکا ، صف آرایی ، کمک کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صف آرایی کمک کردن سخنگوی ارشد نیروهای مسلح آمریکا صف آرایی ارتش و سپاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت:  جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد