Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگ «مهر، مقاومت و ایثار» در مدارس گلستان با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران نواخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ آیین نواختن زنگ « مهر ، مقاومت و ایثار» با حضور سید موسی حسینی ؛ جانشین سپاه نینوا ، احسان گوهری راد ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و دانش آموزان دبیرستان شاهد گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع مقدس باعث شکوفایی انقلاب شد

احسان گوهری راد اظهار کرد: چهل سال از جنگ ایران و عراق می گذرد اما همواره از آن به «دفاع مقدس» یاد می شود زیرا ما جنگ را شروع نکردیم و فقط به تجاوزگری دشمنان پاسخ دادیم.

وی افزود: دفاع مقدس باعث شکوفایی انقلاب و کشورشد و شاید اگر این دفاع اتفاق نمی افتاد تداوم انقلاب ما در چهل و دومین سال خود امکان پذیر نبود و بازخوانی این وقایع از وظایف اصلی ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: این جنگ  فقط جنگ فیزیکی نبود بلکه موهبت هایی برای مملکت ما داشت که باعث شد این مرزو بوم به امنیت برسد، پیشرفت کند و استعداد های فروانی را شکوفا کرد.

وی بیان کرد: ما باید بعنوان بازماندگان این جنگ، برای نوجوانان دهه 70 و 80 و کسانی که آثار جنگ را ندیدند پیام آور فرهنگ ایثار و موهبت های آن باشیم .

گوهری راد به ادبیات دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت:  تلفیق این ادبیات با بازگشایی مدارس ما را ملزم به آشناسازی و آگاهی بخشی آن برای دانش آموزان می کند.

بهجت تربتی نژاد مدیر آموزش و پرورش گرگان هم  در این مراسم گفت: همه برنامه های ما درکنار آموزش های کتاب های درسی این است که  برنامه های ارزشی و فرهنگی را بعنوان برنامه های مکمل  و فراتر از درس  به دانش آموزان انتقال دهیم.

«ولایتمداری» محور اصلی وصیت نامه همه شهداست

سید موسی حسینی در مراسم نواختن زنگ «مهر ، مقاومت و ایثار » در بیرستان شاهد گرگان اظهار کرد: دشمنان  با انگیزه از بین بردن انقلاب اسلامی که استمرار حرکت انبیا بود به ما حمله کردند اما به فضل خداوند این گفتمان انقلاب اسلامی بود که فاتح میدان شد.

وی افزود: ایمان و توکل به خدا ، ولایتمداری و بصیرت ، دشمن شناسی و مقاومت و ایستادگی مولفه های پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود.

جانشین سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: ما در دفاع مقدس به این باور رسیدیم که  می توانیم با سلاح ایمان هر غیرممکنی را جامه عمل بپوشانیم. 

وی بیان کرد: شما  که نوجوانان این آب و خاک هستید بدانید فردای این کشور متعلق به شماست و شما عزیزان آینده سازان این کشور خواهید بود.

حسینی تاکید کرد: محور اصلی وصیت نامه همه شهدا چه شهدای ابتدای انقلاب و چه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به عنوان سیدالشهدای مقاومت شناخته می شوند ، ولایتمداری و پیروی از ولی فقیه  بوده است.

در این مراسم از دو دانش آموز نخبه گرگان که رتبه سوم و ششم کنکور تجربی را کسب کردند با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد