Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، وزارت نفت و گاز هند اعلام کرد که این کشور از فرصت سقوط قیمت نفت در بازار جهانی طی ماه‌های گذشته استفاده کرده و انبارهای استراتژیک نفت خود را با نفت بشکه‌ای 19 دلار پر کرده است.

این وزارتخانه هندی مدعی شده، این اقدام 700 میلیون دلار برای این کشور صرفه اقتصادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت هند به نقل از وزیر نفت این کشور نوشت: در قالب استفاده از فرصت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی 16.71 میلیون بشکه نفت در ماه‌های آوریل و می خریداری کرده و تمام سه انبار نفت استراتژیک این کشور در منطقه بیشاخاپاتنام را پر کرده است.

متوسط قیمت نفتی که هند در ماه‌های آوریل و می برای انبارهای استراتژیک خود خریداری کرده 19 دلار در هر بشکه بوده که کمتر از یک سوم قیمت نفتی است که در ماه ژانویه پرداخت کرده است.

وزارت نفت هند می‌گوید، به لطف کاهش قیمت نفت به کمترین میزان در چند سال گذشته در ابتدای سه ماهه دوم سال جاری، هند 685.11 میلیون دلار در واردات نفت صرفه جویی اقتصادی داشته است.

هندی‌ها می‌گویند، پولی که برای واردات نفت در ماه‌های آوریل،‌می و جولای پرداخت کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.

کاهش تقاضای نفت هند به خاطر بحران کرونا البته یکی از نگرانی‌های مهم در بازار نفت جهانی است، چرا که در ماه ژوئن واردات نفت این کشور به کمترین میزان در 5 سال گذشته رسید و در ماه جولای به خاطر اعمال محدودیت‌های کرونایی به کمترین میزان در بیش از 10 سال گذشته سقوط کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت هند بحران بازار جهانی ذخیره سازی نفت 19 دلاری سال گذشته قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد

تین نیوز

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه با بیان این که کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت راه آهن سوءاستفاده کرد، گفت: کنسرسیوم مذکور به تعهدات خود عمل نکرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مرتضی جعفری در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه و اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در این رابطه، اظهار کرد: بر اساس صورت جلسه هایی که موجود است قرار بر این شد راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای قطارهای عملیاتی جهت اصلاح خطوط و ادامه خط آهن روزنک ـ هرات مساعدت کند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این که طی بازدید معاون فنی راه آهن، اشکالات در خط آهن موجود را کتباً اعلام و آن را هم برای نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان و هم راه آهن کشور افغانستان ارسال کردیم.

وی افزود: نظر بر این بود بعد از انجام اصلاحات خط آهن، قطار تجاری (افغانستان ـ ترکیه) راه اندازی شود، اما تا کنون هیچ اقدامی که منجر به رفع اشکالات شود به راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن با بیان این که کنسرسیوم به صورت کلی اعلام کرده که کارهایی را در این رابطه انجام داده است، اضافه کرد: البته مشخص بود با توجه به امکانات این کنسرسیوم، امکان این که بتواند استانداردهای اولیه راه آهن را فراهم کند، ندارد، به این دلیل که رعایت استانداردها نیازمند به ماشین آلات تخصصی دارد و کنسرسیوم مذکور این دستگاه ها را در اختیار ندارند.

جعفری با یادآوری این که "همواره اعلام کرده ایم این آمادگی را داریم تا با همکاری راه آهن افغانستان به استانداردهای موردنظر برسیم."، گفت: در آخرین مکاتبه با کنسرسیوم توسعه ریلی در اواخر سال گذشته تأکید کردیم که «نتیجه اقدامات تعهدشده را به راه آهن اعلام نکرده اید اما در راستای تعاملات قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می کنیم»".

وی بیان کرد: این در حالی بود که کنسرسیوم از حسن نیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرد و واگن تخلیه شده را بارگیری کرده و بدون هیچ هماهنگی با راه آهن ایران ارسال کرده است. همان شب (اوایل اردیبهشت 1403) از مأمور مربوطه و مدیرعامل کنسرسیوم موضوع را پیگیری کردم که گفتند واگن بارداری وارد کشور نشده است.

وی با تأکید بر این که "در آنجا (افغانستان) هنوز هیچ ارتباطی با مرز نداریم."، اظهار کرد: هنوز چه از طریق تلفن ثابت، چه بیسیم و چه تلفن همراه ارتباطی با مرز ریلی نداریم، فقط به استناد اظهارات مدیرعامل کنسرسیوم و مأمور وی مبنی بر این که لکوموتیو به صورت منفرد وارد کشور شده است و واگن بارداری وارد نشده است، اعلام کردیم که قطاری وارد ایران نشده است.

معاون بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در عین حال ادامه داد: این در حالی بود که با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم کنسرسیوم دروغ گفته است و قطار وارد ایستگاه شمتیغ در مرز ایران و افغانستان شده است و اظهارات آنها مبنی بر ورود منفرد لکوموتیو هم دروغ بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: فیلم منتشرشده از ایستگاه روزنک بود و برآورد راه آهن این بود که کنسرسیوم توسعه ریلی یک فیلم تبلیغاتی ساخته است، نکته جالب این که مسئولان گمرک هم در این رابطه ابراز بی اطلاعی کرده اند، چگونه کنسرسیوم مذکور مدعی شده است که همه سازمان های مربوطه از ورود قطار به کشور اطلاع داشته اند؟

وی خواستار ارائه مستندات کنسرسیوم توسعه ملی در رابطه با داشتن مجوزهای لازم برای ورود قطار شد و با بیان این که هیچ هماهنگی ای در جهت در جریان قرار دادن راه آهن برای ورود قطار ترانزیتی افغانستان انجام نشده است، اضافه کرد: 10 واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. با دستور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ورود این 10 واگن موافقت شد، این در حالی است که هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که کنسرسیوم مذکور اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده اند، تصریح کرد: با توجه به این که امکان سوء استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد، فعلاً راه آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است. بهتر است کنسرسیوم به جای ادامه دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی از مسیر درست کار را پیش ببرند.

وی همچنین گفت: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان اقتصادی در حال واردات و صادرات بار ترانزیتی هستند. در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است، اما کنسرسیوم توسعه ریلی چون نمی خواهد مقررات راه آهن را انجام دهد تلاش می کند با دروغ پردازی جو را به هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین