Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییسی روز سه شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوانزا بیان کرد: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر و به ویژه مادران باردار برای آنفلوآنزا واکسینه شوند و از طرفی کادر بهداشت و درمان در خطر هستند و باید این واکسن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت رایگان تزریق می‌شود.

چه تعداد مادر باردار داریم؟

معاون وزیر بهداشت درباره تعداد مادران باردار اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این مادران باردار در سامانه‌های بهداشت ثبت شده‌اند. بقیه این مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت یا مراکز بهداشت مراجعه کرده و پرونده بهداشتی خود را ثبت و واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق کنند.

تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا نیز بیان کرد: کشورهای مختلفی قول‌هایی برای واکسن آنفلوآنزا داده بودند. ارز مورد نیاز برای خرید واکسن آنفلوآنزا تامین شده، اما در حال حاضر مشکل نقل و انتقالات ارز وجود دارد.

رییسی گفت: در گذشته شرکت‌های تولید کننده ابتدا واکسن آنفلوآنزا را تحویل داده و بعد پول را دریافت می‌کردند، اما امسال می‌گویند که ابتدا پول را به صورت نقدی واریز کنید تا واکسن را تحویل بدهیم.

محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته در همین رابطه گفته بود: بر خلاف آنچه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دروغ می‌گویند که دارو و واکسن تحریم نیست، اما به علت تحریم‌های بانکی و محدودیت نقل و انتقال پول، عملا واردات این اقلام نیز مشمول تحریم شده است. ولی با روش‌هایی که وجود دارد این اقلام را تهیه می‌کنیم و از طریق شبکه بهداشتی و بعد از آن داروخانه در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

واکسن آنفلوآنزا تاثیری بر کرونا ندارد

رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته درباره واکسن آنفلوآنزا گفته بود: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد و ایمنی زایی آن برای پیشگیری از آنفلوآنزا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و در حدود ۳۳ درصد است.  بنابراین توصیه‌ای برای استفاده همگانی از این واکسن نداریم.

برچسب‌ها کرونا سازمان غذا و دارو ویروس کرونا واکسن علیرضا رئیسی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان غذا و دارو ویروس کرونا واکسن علیرضا رئیسی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا سازمان غذا و دارو ویروس کرونا واکسن علیرضا رئیسی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور واکسن آنفلوآنزا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حسن عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیران سلامت در این شهرستان گفت: ۳۰ میلیارد از طرف خیران سلامت برای تکمیل پروژه بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه‌اندازی خدمات شیمی درمانی هلال احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و پنج درصد هم از طرف هلال احمر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولیت های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تمکیل این پروژه‌ها، سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا