Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@13:19:11 GMT

توضیحات دژپسند در مجلس درباره وضعیت گمرک

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۷۱۴

صراط:

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز (سه‌شنبه 1 مهر) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس درجمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مواردی که چندین نماینده در جلسه امروز سؤال داشتند درباره مشکلات مربوط به قوانین تجارت خارجی و ترخیص کالا از گمرکات بود.

به گزارش تسنیم وی تصریح کرد: جلسه‌ای در این باره در گمرک برگزار شده بود که در آن جلسه گزارشی از پیشرفت‌های گمرک ارائه شده بود و نمایندگانی که در این موضوع سؤال داشتند اعلام کردند قانع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: بخش دیگری از سؤالات مربوط به ترخیص کالا بود که توضیحات لازم را هم ارائه کردم؛ ضمن اینکه بخش دیگری از مشکلات مربوط به عدم اظهار کالا در گمرکات است که نمی‌توانیم آن را رسوب کالا بنامیم زیرا این اجناس در بنادر وجود دارد و تاکنون تخلیه نشده است.

دژپسند خاطرنشان کرد: برخی از اجناس و کالاها به گمرک اظهار شده اما از آنجا ترخیص نشده است که البته یکی از علل عمده آن تأیید منشأ ارز است که باید توسط بانک مرکزی صورت گیرد که تابع قوانین و مقرراتی است که تاکنون اقدامات لازم در این باره صورت نگرفته است. اخیراً بانک مرکزی تسهیلات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی که در گمرکات هستند ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: واردکنندگان باید اقدامات ترخیص کالای خود از گمرکات را انجام دهند چرا که زمینه‌ لازم در گمرک آماده است.

دژپسند افزود: بخش دیگری از سؤالات در کمیسیون اقتصاد مربوط به نظام بانکداری بود به ویژه عملکرد بانک‌های خصوصی؛ تعدادی از نمایندگان تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های خصوصی را داشتند که در این باره بحث و بررسی شد و قرار شد طی 10 روز آینده وزارت اقتصاد نظر خود به صورت مکتوب اعلام کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: ما نیازمند آن هستیم جلساتی را به صورت مشترک با نمایندگان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابع داشته باشیم و به همین دلیل برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی کمیسیون اقتصادی صراط ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها