Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، چندی پیش تصاویری از خودروهای گذرموقت گروه بهمن منتشر شد و اعلام شد که به احتمال زیاد در آینده نزدیک کراس اوور متوسطی به جمع محصولات مونتاژی این خودروساز اضافه می شود. دانگ فنگ ix5 خودرویی است که بزودی در قالب قراردادهای مهندسی به خط تولید بهمن موتور می آید و به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل جدید پا به بازار کشور می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیر میر منصف در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد معرفی محصول جدید این شرکت بهمن موتور گفت: «بهمن موتور معرفی یک محصول جدید را در این شرکت قطعی کرده است و مراحل تولید این خودرو نیز در حال انجام است».

وی افزود: «مجوزهای مربوط به تولید خودرو جدید بهمن موتور دریافت شده است و در حال تجهیز نهایی خط تولید در این شرکت هستیم»

میرمنصف، با گلایه از خودتحریمی ها در کشور و به خصوص در صنعت خودرو، تصریح کرد: «محصول جدید بهمن موتور در شرایطی که صنعت خودرو در تحریم کامل است، نهایی و قرارداد ساخت آن امضاء شده است».

وی بیان کرد: «امضای این قرارداد در حالی بود که گروه بهمن به طور جداگانه نیز هدف تحریم قرار دارد اما با این حال به فعالیت ادامه داده است و مراحل تولید محصول جدید را پیش برده ایم».

میرمنصف در پایان خاطرنشان کرد: «با وجود تمام مشکلات و تحریم های خارجی صنعت خودرو، آنچه در معرفی هر چه سریع تر این خودرو مشکل ایجاد کرده است موانع و تحریم های داخلی است که اگر برطرف شود مانعی در معرفی این خودرو وجود ندارد».​

آن طور که منابع خبری اطلاع داده اند، ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.

با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می کند.

با توجه به پلاک گذر موقت خودروهای در تصویر، مشخص است که یک دستگاه از این کراس اوور چینی در تست های فنی حاضر نشده و حداقل دو دستگاه ix5 جهت آزمایش های مختلف پا به جاده های کشور گذاشته اند.

هنوز به صورت رسمی و قطعی مشخص نشده است که گروه بهمن چه سطح از امکانات رفاهی و ایمنی را برای کراس اوور ix5 در نظر گرفته است. اما با توجه به اینکه قرار است تا دانگ فنگ آی ایکس ۵ جایگزین هاوال H2 شود، احتمال آن زیاد خواهد بود که این خودروساز بخش خصوصی مانند گذشته سطح امکانات به نسبت کاملی را برای کراس اوور متوسط خود در نظر بگیرد. در سال ۱۳۹۷، هاوال H2 با سطح امکانات به نسبت کاملی وارد بازار ایران شد و در جایگاه فول آپشن ترین نسخه های H2 آن زمان بازار جهانی به حساب می آمد.

در حال حاضر کمپانی دانگ فنگ امکان سفارش گذاری ویژگی های زیر را برای مشتریانش در چین فراهم کرده است:

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

تریم داخلی چرم

صندلی راننده برقی

گرمکن صندلی های جلو

فرمان کمکی برقی

تابلو خوان

رادار خطی

رادار نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

استارت دکمه ای

جلو آمپر دیجیتال

کامپیوتر سفر

ترمز پارک برقی

سیستم کنترل پایداری

سانروف

آینه حساس به نور

دوربین ثبت وقایع

کروز کنترل

تهویه اتوماتیک

کنترل سرعت در سراشیبی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

درِ صندوق برقی

رینگ آلومینیومی ۱۸ و ۱۹ اینچی

نور پردازی کابین

نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال های مختلف

سنسور نور و باران

و…

پربیننده ترین قیمت انواع خودرو شاسی‌بلند +جدول قیمت خودروهای ایران خودرو +جدول قیمت جدید محصولات سایپا +جدول چرا مجلس به نمایندگان خودروی دنا پلاس اتومات داد؟ موتورهای ۱۵میلیونی بازار +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استاندارد خدمات پس از فروش خودرو دوربین نمایشگر لمسی یورو گروه بهمن کراس اوور بهمن موتور دانگ فنگ خودرو گذر موقت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت محصول جدید بهمن موتور گروه بهمن کراس اوور دانگ فنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)

عصر ایران- جییو برند خودروئی جوانی است که در کشور چین از ائتلاف جیلی و کمپانی فناورانه بایدو شکل گرفته است. جییو اوتو فعالیت خود را از مارس 2021 آغاز کرد و ابتدا با نام جیدو معرفی شد. در ابتدای کار سهم موتور جستجوی بایدو 55 درصد بود اما پس از تغییر نام به جییو ، جیلی 65 درصد سهام را به دست آورد و تبدیل به سهام دار اصلی شد.

بایدو مسئولیت بخش های فناورانه کار مانند نرم افزار، سنسورهای هوشمند، ارتباطات و فناوری خودران را برعهده دارد.

اولین خودرو جییو با نام 01  معرفی شد که اینجا می توانید در رابطه با آن مطالعه کنید. خودرو دوم نام مشخصی نداشت اما همه از جییو 02 صحبت می کردند که  این سدان کوپه را نیز در گروه  خودرو عصر ایران مورد اشاره قرار دادیم و جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

اکنون و همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی پکن، جییو با همان خودروئی که انتظار می رفت نام 02 داشته باشد، در این رویداد شرکت کرد اما ظاهرا نام رسمی سدان جییو به 07 تغییر یافته است.

با توجه  به تصاویر نمایشگاه، جییو 07 یک سدان فست بک است که بدنه فوق العاده یکپارچه ای دارد. حتی دستگیره درب هم در نمایه جانبی قابل رویت نیست زیرا این درب ها از نوع بازشونده الکتریکی بدون دستگیره هستند.

در پروفایل دماغه نیز از هدلایت هوشمند تعاملی با الگوی Y شکل استفاده شده است. همین الگو در رابطه با نمای عقب نیز به شکلی جذاب تکرار شده و منظره ای یکپارچه را ایجاد کرده است. حضور یک بال فعال در این قسمت نیز از دیگر جاذبه های کار است که البته از نظر عملکردی نیز در شرایط ائروداینامیک خودرو اثرگذار است.

جالب است بدانید، جییو 07 دارای ضریب درگ عالی 0.198Cd است که موفقیت طراحی آن را اثبات می کند.

این خودرو به انواع رادارها، سنسورها و دوربین های پیشرفته مجهزاست که بایدو برای آن تدارک دیده است. حضور این مجموعه امکان دستیابی به سطح پیشرفته ای از رانندگی خودران را فراهم می کند.

داخل کابین نیز به هیچ عنوان یک فضای معمولی یا تکراری نیست. جایگاه قرار گیری نمایشگر 35.6 اینچی با کیفیت 6K نامتعارف و در وسط کنسول اصلی نشسته است. همین نمایشگر در جییو 01 نیز استفاده شده است.

نورپردازی هوشمند به همراه فرمان نیم دایره از دیگر مواردی هستند که در این کابین جلب نظر می کنند.

در نمایشگاه پکن از همکاری جییو با کمپانی مطرح انویدیا صحبت شده تا نسل جدیدی از خودروهای هوشمند تولید و روانه بازار شود. انویدیا به نوعی مطرح ترین کمپانی جهان در زمینه تولید چیپ های هوشمند است.

جییو مجموعا 350 هزار مرکز شارژ باتری در 330 شهر چین فعال کرده و در این زمینه با برندهای نیو و زیکر همکاری دارد. این پشتیبانی گسترده نشان از آینده موفق و تداوم فعالیت های برند دارد.

اطلاعات رسمی درباره پیشرانه جییو 07 منتشر نشده اما منابع خبری چینی می گویند: در بخش پیشرانه این خودرو مجهز به تریم تک و دو موتوره خواهد بود. نسخه ارزان تر از بسته باتری 71.4 کیلووات ساعت ال اف پی با تک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری استفاده می کند. نسخه دو موتور نیز از بسته باتری 100 کیلووات ساعت نیکل منگنز کبالت با 536 اسب بخار خروجی استفاده می کند.

جییو 07 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جییو 02 ؛ جیلی جدید شبیه ماشین چینی نیست! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ