Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی محمدرضا قلی پور اظهار کرد: ۷۰ هزار مترمکعب آب امسال، به‌صورت سیار بین خانوارهای عشایری استان که در مناطق ییلاقی استقرار دارند، توزیع شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۰ هزار مترمکعب آب به‌صورت سیار بین خانوارهای عشایری استان توزیع‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی ادامه داد: به علت کمبود آب پایدار در مناطق عشایری استان، هم‌اکنون آب‌رسانی به ۶۵ درصد عشایر با ۱۳ تانکر سیار انجام می‌شود اما برخی از مواقع از تانکرهای اجاره‌ای نیز برای رفع کمبود این حوزه استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: تنها ۳۵ درصد خانوارهای عشایری استان از آب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار هستند.

قلی پور با بیان اینکه عشایر قشری توانمند و تولیدکننده هستند، افزود: خانوارهای عشایری خراسان شمالی سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۶۳۴ تن شیر، ۶۰۵ تن روغن، هزار و ۱۹۰ تن پشم و ۱۰ هزار مترمربع صنایع‌دستی تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون خانوارهای عشایری استان در مناطق ییلاقی مستقر هستند و با توجه به اینکه در این فصل برای چرای دام از باقیمانده مزارع غلات استفاده می‌کنند، به‌ناچار ناگزیرند از دامنه کوه‌ها به دشت‌ها و اراضی کشاورزی حرکت کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: خانوارهای عشایری که هم‌اکنون در دشت‌ها و اراضی مستقرشده‌اند باید با تانکر سیار آب‌رسانی شوند.

وی گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال خانوارهای عشایری استان در اختیار آنان قرار گرفت و در همین مدت ۳۷ هزار سیلندر کپسول گاز مایع نیز در اختیار آنان قرارگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی آب عشایر کشاورزی خانوارهای عشایری استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری

هدایت مهر  در بازدید از مناطق عشایری شهرستان تفتان بخش گوهر کوه و نازیل این شهرستان گفت: عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی تشریح کرد با حداقل شدن مشکلات اما راه های دسترسی مدارس عشایری و پیگیر تقسیم آرد بین عشایر با توجه به شرایط جوی ،آبرسانی و عشایری که دارای مشکل می باشند.

هدایت مهر مدیر عشایر شهرستان تفتان گفت: با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر تفتان نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو  صنایع دستی دارند

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان گفت؛ ضمن بازدید و توجه به ویژه به قشر عشایر دستور داد هر چه سریعتر مشکلات عشایر شهرستان تفتان حل گردند
چرا که عشایر ذخایر انقلاب می باشند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی،  مسابقه برترین قوچ ، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در حوزه میراث فرهنگی و طرح آبرسانی، جاده و نصب تابلو در منطقه کله شهتوت را از مدیر راهداری تفتان خواستار شد که در بازدید های آتی نصب تابلوها و همکاری بامری بخشدار نازیل را بصورت جدی و نگاه ویژه به مناطق عشایری و همکاری با مسئول عشایر و مکتوب مستندات را به فرمانداری ارسال نماید 

 شهنوازان گفت: ما مدیران جهادی در رفع مشکلات مردم را تحسین و حمایت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی