Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوانزا بیان کرد: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر و به ویژه مادران باردار برای آنفلوآنزا واکسینه شوند و از طرفی کادر بهداشت و درمان در خطر هستند و باید این واکسن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت رایگان تزریق می‌شود.

چه تعداد مادر باردار داریم؟

معاون وزیر بهداشت درباره تعداد مادران باردار اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این مادران باردار در سامانه‌های بهداشت ثبت شده‌اند. بقیه این مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت یا مراکز بهداشت مراجعه کرده و پرونده بهداشتی خود را ثبت و واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق کنند.

تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا نیز بیان کرد: کشورهای مختلفی قول‌هایی برای واکسن آنفلوآنزا داده بودند. ارز مورد نیاز برای خرید واکسن آنفلوآنزا تامین شده، اما در حال حاضر مشکل نقل و انتقالات ارز وجود دارد.

رییسی گفت: در گذشته شرکت‌های تولید کننده ابتدا واکسن آنفلوآنزا را تحویل داده و بعد پول را دریافت می‌کردند، اما امسال می‌گویند که ابتدا پول را به صورت نقدی واریز کنید تا واکسن را تحویل بدهیم.

محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته در همین رابطه گفته بود: بر خلاف آنچه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دروغ می‌گویند که دارو و واکسن تحریم نیست، اما به علت تحریم‌های بانکی و محدودیت نقل و انتقال پول، عملا واردات این اقلام نیز مشمول تحریم شده است. ولی با روش‌هایی که وجود دارد این اقلام را تهیه می‌کنیم و از طریق شبکه بهداشتی و بعد از آن داروخانه در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

واکسن آنفلوآنزا تاثیری بر کرونا ندارد

رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته درباره واکسن آنفلوآنزا گفته بود: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد و ایمنی زایی آن برای پیشگیری از آنفلوآنزا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و در حدود ۳۳ درصد است.  بنابراین توصیه‌ای برای استفاده همگانی از این واکسن نداریم.

پربیننده ترین اینترنت شاد برای کدام معلمان رایگان است؟ صلاحیت معلمان دوباره بررسی می‌شود طرح نهایی نظام رتبه‌بندی معلمان مهلت ثبت نام آزمون استخدامی سال ۹۹ تمدید شد پاسخنامه رتبه‌های زیر ۱۰۰هزار کنکور ۹۹منتشر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنفلوانزا سلامت واکسیناسیون وزیر بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوآنزا مادران باردار ویروس کرونا کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت واکسن آنفلوآنزا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد