Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی با اشاره به آزادسازی سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دو روش مستقیم و غیر مستقیم، جزئیاتی از آخرین وضعیت سهام عدالت ارائه داد.

براساس این گزارش، در جریان آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچگونه واسطه به خود فرد سهام‌دار منتقل می‌شود. یعنی در این روش مستقیم مسئولیت مدیریت، حفظ و نگهداری از سهام بر عهده خود سهام دار است.

در روش غیر مستقیم نیز مدیریت سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. با توجه به اینکه اکثر سهامداران، روش غیر مستقیم آزادسازی را انتخاب کردند، ورود شرکت‌های استانی به بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی اولین شرکتی بود که وارد بورس شد و شرکت‌های بعدی نیز به مرور وارد بورس خواهند شد.

همچنین در این گزارش با اشاره به واریز سود سهام عدالت برای بیش از ۴۱ میلیون نفر تصریح شده که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ معادل ۱۸.۵ درصد از ارزش کل واگذاری‌های انجام شده مربوط به سهام عدالت بوده است. سود مالی سال ۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مبلغی به ارزش ۴۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال بوده که به حساب ۴۱ میلیون نفر از مشمولان واریز شده است.

در این زمینه بخوانید

ارزش سهام عدالت من (یکم مهرماه) علت تاخیر در انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

مقایسه سود واریزی شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز حاکی از رشد ۱۶ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن است. سود واریزی سال مالی ۹۷ که در مرداد ماه سال ۹۹ واریز شده است ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سود واریزی در مرداد ماه سال ۹۸ که ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده ۱۶ درصد رشد داشته است.

پربیننده ترین کدام بازنشستگان مشمول همسان‌سازی می‌شوند؟ افزایش ۸۴درصدی حقوق بازنشستگان با همسان‌سازی/ برنامه‌ای برای اربعین نداریم حرف‌های عجیب و غریب وزیر اقتصاد درباره بورس +فیلم ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۶/۳۱ تزریق هر پولی از صندوق توسعه به بورس تورم‌زاست/ مجموعه وزارت اقتصاد خلاف می‌گوید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام سهام عدالت وزارت امور اقتصادی و دارایی آزادسازی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سود واریزی غیر مستقیم روش مستقیم سهام عدالت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این  اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید