Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جروم پاول که در جمع نمایندگان کنگره حاضر شده بود با بیان اینکه شاهد بهبود محسوس در وضعیت اقتصاد آمریکا هستیم، افزود: در نتیجه همه گیری کرونا وارد یک دوره رکودی شدیم و ما برای کمک به اقتصاد از ابزارهای زیادی استفاده کردیم. مسیر پیش روی اقتصادمان هنوز نامطمئن است و اگر لازم شود بانک مرکزی از این هم بیشتر وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته رئیس فدرال رزرو، اگرچه مخارج خانوارها و اشتغال زایی نسبت به چند ماه قبل در وضعیت بهتری قرار دارد اما شرایط در مقایسه با قبل از بحران آشکارا بد است و تا زمانی که مردم اطمینان لازم از غلبه بر همه گیری را به دست نیاورند خبری از احیای کامل نخواهد بود. تا آن زمان بانک مرکزی به اقدامات خود ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد تا آسیب وارد شده به اقتصاد به حداقل ممکن برسد.  

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به بازه صفر تا ۰.۲۵ درصدی کاهش داده که این رقم پایین ترین نرخ بهره معاصر تاریخ پولی آمریکا بوده است. به گفته جروم پاول این بانک حدود یک تریلیون دلار اعتبار به اشکال مختلف را برای مقابله با کرونا اختصاص داده است که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیارد دلار صرف برنامه خرید اوراق خواهد شد.  

پیش از این استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا به نمایندگان کنگره گفته بود که رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال عدد قابل توجهی خواهد بود.  

در حال حاضر هنوز حدود ۲۹ میلیون آمریکایی بیکار شده به دلیل کرونا، نتوانسته اند به بازار کار بازگردند و این مساله احتمالا روی آرای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده تاثیرگذار خواهد بود. به دلیل اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان، هنوز بسته دوم محرک اقتصادی نهایی نشده است  این برای افراد فاقد شغل که به کمک های دولتی نیاز دارند خبر خوبی نخواهد بود.  

پربیننده ترین پامپئو چین و روسیه را به تحریم‌ تهدید کرد چهار هزار تن طلا در اختیار معابد هند!/ فروش طلاهای اهدایی برای پرداخت مخارج ۶.۸میلیون دلاری پخش سخنرانی روحانی در سازمان ملل از شبکه خبر جزییات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بیش از ۱۴درصد از نیروی کار کشورها تا پیش از سال۲۰۳۰ ناچار به ارتقاء یا تغییر شغل خواهند بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بازار کار بانک مرکزی فدرال رزرو اقتصاد آمریکا جروم پاول ویروس کرونا کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»

رسانه‌های روسیه خبر دادند که ارتش این کشور برای تقویت آمادگی خود، رزمایش اتمی با استفاده از تسلیحات اتمی غیر راهبردی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اصرار آمریکا و متحدانش به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دارد، تدارک روسیه برای رزمایش اتمی خبرساز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ستاد کل ارتش آمادگی خود را برای رزمایش موشکی منطقه جنوبی با مشارکت نیروی هوایی و دریایی آغاز کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرمانده کل قوا به وزارت دفاع روسیه دستور برگزاری رزمایش‌ها برای تمرین استفاده از «تسلیحات اتمی غیرراهبردی» را داده و این رزمایش با هدف حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات برای تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه انجام می‌شود.

مسکو اعلام کرد که اقدام وزارت دفاع روسیه پاسخی به اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه روسیه انجام می‌شود.

سفیر سیار روسیه گرگوری ماشکوف اعلام کرد که این کشور زرادخانه موشکی خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب افزایش خواهد داد.

این دیپلمات روس به خبرگزاری ریانووستی گفت که «ما اکنون در مرحله تقابل آشکار هستیم و من امیدوارم که منجر به درگیری مسلحانه مستقیم نشود».

وی افزود که روسیه باید «اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی دفاعی خود شامل بیشتر کردن زرادخانه موشکی خود انجام دهد تا دشمن را هرگونه اقدام احتمالی برای سنجیدن توان روسیه مایوس کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟