Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه گفت، مسکو می‌تواند نمونه‌های مرتبط با الکسی ناوالنی را از سازمان منع تسلیحات شیمیایی، فرانسه و سوئد بگیرد اما آلمان مسیر بسیار مستقیم‌تری است. او روابط با آلمان را قدرتمند توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، سرگئی نچایف، سفیر روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه برلینر تسایتونگ گفت، مسکو پیشنهاد همکاری با آلمان در زمینه تحقیقات مرتبط به حادثه ادعایی مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد روس را ارائه داد که نیازمند حقایق و مدارک مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به اینکه آیا روسیه می‌تواند نمونه‌های مرتبط به ناوالنی را از عوامل مربوطه دریافت کند، گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی قطعا یک شانس است. همچنین ما گزینه درخواست از پاریس و استکهلم را رد نمی‌کنیم. اما برلین مسیر مستقیم‌تری خواهد بود.

سفیر روسیه در برلین همچنین تاکید کرد، روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان آلمان و روسیه همچنان در بحبوحه وضعیت مرتبط با ناوالنی، قدرتمند است و تمام طرف‌ها باید کارهایی که لازم است انجام دهند تا این‌ها شکست نخورند.

این دیپلمات روس در پاسخ به اینکه چرا روابط میان این دو کشور تا این حد پرتنش است، گفت: روابط حسنه با آلمان همواره اولویت روسیه بوده است. ما دستاوردهای بسیاری در دوره پسا جنگ داشته‌ایم. تصور کنید ۲۷ میلیون تن از شوروی جانشان را در راه شکست ناسیونال سوسیالیسم از دست دادند. با وجود این پس از جنگ جهانی دوم میان مردمان ما آشتی به وجود آمد. این آسان نبود زیرا مردم زیادی در روسیه جان دادند و شهرها و روستاهای زیادی ویران شد.

او افزود: با این وجود دو کشور گام‌هایی برای تجدید روابط حسنه برداشتند. در سوم اکتبر سی‌امین سالروز اتحاد آلمان جشن گرفته شد، در سپتامبر سی‌امین سالروز پیمان "دو به علاوه چهار" جشن گرفته شد که در نهایت وضعیت پسا جنگ آلمان را حل و فصل کرد. شوروی آماده پذیرش اتحاد آلمان و انجام مشارکت قاطع در این زمینه بود. هنوز هم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان آلمان و روسیه قوی است و ما باید هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا آنها از بین نروند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه آلمان الکسی ناوالنی سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد