Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:26:41 GMT

تورم هدف گذاری شده سال ۱۳۹۹ رویایی بر باد رفته؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۰۳۶

تورم هدف گذاری شده سال ۱۳۹۹ رویایی بر باد رفته؟

علوی راد گفت: نرخ تورم دوازده ماهه برای اولین بار پس از مهرماه ۱۳۹۸ که به طور مستمر کاهش یافته بود، در شهریور ماه ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عباس علوی راد عضو انجمن اقتصاددان ایران در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (کل کشور) مرکز آمار ایران در شهریور ماه ۱۳۹۹ اظهار کرد: طبق این گزارش دسترسی به نرخ تورم هدف گذاری شده (۲۲ درصد) تا پایان سال بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:نرخ تورم ماهانه در شهریور ماه ۹۹ معادل ۳/۶ درصد ( نرخ تورم ماهانه فروردین ۹۹ معادل ۲/۱ درصد) و نرخ تورم نقطه ای در شهریور ماه ۹۹ معادل ۳۴/۴ درصد (نرخ تورم نقطه ای در فروردین ۹۹ معادل ۱۹/۸ درصد) است.

علوی راد ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه در شهریور ماه ۹۹ معادل ۲۶ درصد (نرخ تورم دوازده ماهه فروردین ۹۹ معادل ۳۲/۲ درصد) که بررسی ها نشان می دهد میانگین نرخ های تورمی ماهانه در نیمه اول سال ۱۳۹۹ معادل ۳/۳۵ درصد بوده است‌.

ضو انجمن اقتصاددان ایران با بیان اینکه نرخ های تورم نقطه ای از فروردین ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۳۹۹ به طور مستمر افزایش یافته است تصریح کرد: در نهایت نرخ تورم دوازده ماهه برای اولین بار پس از مهرماه ۱۳۹۸ که به طور مستمر کاهش یافته بود، در شهریور ماه ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: بنابراین روند نرخ های تورمی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ از یکسو و وضعیت متغیرهای پولی، ارزی و افزایش انتظارات تورمی در حال حاضر از سوی دیگر همگی این پیام را مخابره می کنند که کار سیاست گذار اقتصادی برای دست یابی به نرخ تورم هدف گذاری شده در سال جاری بسیار دشوار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهریور ماه ۹۹ معادل نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است