Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:09:32 GMT

رگبار باران و وزش باد در راه آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۰۹۳

رگبار باران و وزش باد در راه آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و با توجه به عبور موجی زودگذر از تراز میانی جو، وضعیت جوی استان از بعد از ظهر امروز بارانی، همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

نیمه شمالی استان منطقه اثر این سامانه بوده و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی از مخاطرات احتمالی این اثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در جنوب و مرکز استان احتمال وقوع باد گاها شدید وجود دارد.

علاوه بر این، در مرکز و جنوب استان افزایش نسبی دما و در شمال استان تغییرات جزیی دمایی دور از انتظار نیست.

فردا، آسمان استان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر فردا و عصر، رشد ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده در برخی مناطق شمال استان خصوصا ارتفاعات وجود دارد.

باد ملایم در غالب مناطق، کاهش نسبی دما در مناطق مختلف استان نیز برای آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی رگبار باران باد جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود، اظهار کرد: در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. شدت بارش در جنوب و شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) در نوار غربی کشور رگبار و رعدوبرق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نوار شمالی، برخی مناطق شرق و غرب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد، یادآور شد: یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست. دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد برق موقتی خواهد شد.

به گفته ضیائیان، امروز مناطق مرکزی خلیج فارس، جمعه تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، از بعد از ظهر ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) ابری و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق از بعدازظهر وزش باد شدید و کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۲۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • هشدار زرد رگبار باران و رعد و برق در آذربایجان غربی
  • پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان